چرا وزن من استپ کرده

کاهش وزن یکی از عوارض نامطلوب است که در برخی افراد هنگام کاهش وزن رخ می دهد. دلایل مختلفی مانند کاهش فعالیت بدنی یا اختلالات هورمونی باعث بروز این مشکل می شود. اما برای رفع این مشکل می توان راه حل های مختلفی از جمله تغییر رژیم غذایی یا افزایش شدت فعالیت بدنی در نظر گرفت.
با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در مورد اینگونه موارد ارائه دهیم.

چگونه بفهمیم که یک پله وزنی داریم؟

وقتی 2 تا 6 هفته وزن خود را بررسی می کنیم و رژیم لاغری خود را به درستی دنبال می کنیم، اما تغییری در وزن ایجاد نمی شود، به ما فلات وزن می گویند.
این مشکل می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

مطالب مرتبط با استپ وزنی

چرا افزایش وزن هنگام کاهش وزن اتفاق می افتد؟

اگر تغییری در رژیم غذایی یا فعالیت بدنی ایجاد نشود و کاهش وزن حاصل نشود در برخی موارد اشتباه است و برطرف می شود اما در برخی موارد به دلیل اختلال در متابولیسم بدن است.

1. فعالیت بدنی مفید را کاهش دهید

یکی از شایع ترین دلایل کاهش وزن، عدم فعالیت بدنی است. اگر این مشکل تا جایی ادامه یابد که فعالیت بدنی به طور کامل متوقف شود، حتی می تواند باعث افزایش وزن فرد شود.

2. استرس و اضطراب

یکی دیگر از دلایل توقف کاهش وزن، استرس و اضطراب است. استرس به تنهایی می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود. به همین دلیل متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

3. رژیم را متوقف کنید

دستیابی به کاهش وزن مستلزم ادامه رژیم غذایی صحیح و دقیق است. اگر غذا و رژیم غذایی به درستی رعایت نشود، افزایش وزن ممکن است رخ دهد.
به خاطر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید بیشتر یا کمتر از آنچه در رژیم غذایی تعریف شده است استفاده کنید.

اول اینکه مصرف کمتر از آنچه در رژیم غذایی مشخص شده است به شما امکان می دهد سریعتر وزن کم کنید. اما باید در نظر داشته باشید که ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین نمی شود
ثانیاً مصرف بیش از آنچه در رژیم غذایی مشخص شده است در ابتدا منجر به افزایش وزن می شود. اما اگر این روند ادامه پیدا کند منجر به اضافه وزن می شود.

4. روند کاهش وزن یکنواخت

کاهش وزن آهسته‌تر در صورتی اتفاق می‌افتد که فرد در مدت طولانی وزن کم کند. این بدان معناست که او بدن خود را با رژیم های مختلف به چالش کشیده است.
از سوی دیگر، حتی پیروی از یک فرآیند تکراری، مانند تکرار همان مقدار غذا در چند دوره رژیم، می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مایعات به دام افتاده در بدن

یکی از دلایل دیگری که برای افزایش وزن ذکر می شود، احتباس آب در بدن است.
این مشکل به وضوح در شخص قابل مشاهده است. زیرا این امر باعث نفوذ آب به زیر پوست و کاهش میزان ادرار می شود. اغلب برای حل چنین مشکلی باید نمک را حذف کرد، از غذاهای کنسرو شده و نوشیدنی های گازدار پرهیز کرد.

چگونه پله وزنه را بشکنیم؟

دلیل ایجاد افزایش وزن هر چه باشد، باید راه مناسبی برای رهایی از آن پیدا کنیم. خوشبختانه راهکارهای بسیار مناسبی برای این منظور وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

مصرف فیبر بیشتر

انواع میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر هستند. تامین 30 تا 40 گرم فیبر در طول روز برای سیستم گوارشی می تواند گردش خون روده را بهبود بخشد و از مصرف بیشتر غذا اجتناب کند.

غذاهای متنوعی وجود دارد که می توان از آنها برای افزایش مصرف فیبر استفاده کرد. گزینه هایی مانند انواع میوه ها و سبزیجات، جو، آجیل، میوه های خشک، دانه ها و حبوبات و حتی آجیل گزینه های بسیار خوبی برای این منظور هستند.

مهمتر از همه، مصرف سالاد تهیه شده از سبزیجات تازه مانند کاهو، گوجه فرنگی، خیار، هویج و غیره. می تواند فیبر خوبی برای بدن فراهم کند و حتی از مصرف زیاد غذا جلوگیری کند.

مدیریت استرس

استرس یکی از مخرب ترین عوامل برای تناسب اندام و کاهش وزن است. استراتژی های مناسب برای کاهش استرس را اتخاذ کنید تا بتوانید افزایش وزن غیر ضروری را اصلاح کنید.

استرس باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن می شود و منجر به افزایش تجمع بافت های چربی به خصوص در اطراف کمر و شکم می شود.

در برخی موارد، خوردن بیش از مقدار متعادل به یکی از سلاح های مقابله با استرس و اضطراب تبدیل می شود. پرخوری می تواند به یکی از راه های کاهش استرس تبدیل شود که ناخواسته منجر به افزایش وزن و متعاقب آن افزایش وزن می شود.

حتی باید به خاطر داشته باشید که استرس و اضطراب می تواند بر فعالیت دستگاه گوارش تأثیر بگذارد و باعث کند شدن آن شود. این مشکل بدون احساس باعث کاهش وزن یا حتی افزایش وزن می شود.

به این دلایل، یادگیری راه های کنترل و مدیریت استرس ضروری است. برای این کار پیشنهاد می کنیم مقاله ۷ روش کاهش استرس را مطالعه کنید.

شدت ورزش خود را افزایش دهید

فعالیت بدنی بیشتری انجام دهید. 10 تا 15 دقیقه فعالیت بدنی اضافی را در برنامه ورزشی خود بگنجانید. این به افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی کمک می کند.

هنگامی که یک الگوی ثابت از فعالیت بدنی اتخاذ می شود، طبیعی است که قدم وزن داشته باشد. تغییر سرعت حرکات، تغییر شدت حرکات، افزایش وزن وزنه ها، ایجاد تنوع در حرکات، به چالش کشیدن بدن با تمرینات جدید، انجام تمرینات قلبی و قدرتی می تواند به سرعت مرحله وزنه را بهبود بخشد.

زیرا تمرینات قدرتی و استفاده از وزنه یا تمرینات تناوبی از افت متابولیسم جلوگیری می کند و سپس استفاده از حرکات هوازی و کاردیو باعث افزایش فرآیند چربی سوزی می شود. پس بهتر است برای این منظور تنظیم دقیقی انجام دهید تا روند کاهش وزن متوقف نشود.

مراقب کالری دریافتی خود باشید

با نوشتن غذاهایی که می خورید، بهتر می توانید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. با این کار کالری مصرفی خود را می شناسید و از مصرف بیشتر خودداری می کنید.

حتی لازم است برچسب غذاهایی که خریداری می کنید را بخوانید تا از میزان گلوکز و چربی های اضافه شده به آنها مطلع شوید. برخی از گزینه ها، مانند غذاهای راحت، می توانند کالری زیادی به بدن اضافه کنند بدون اینکه ما متوجه شویم زیرا حاوی چربی های پنهان و گلوکز هستند.

رژیم ناشتا برای اصلاح کاهش وزن

در طول رژیم روزه داری لازم است که فرد چندین ساعت روزه بگیرد و هیچ غذایی مصرف نکند. البته بهتر است این محلول را برای مدت کوتاهی مصرف کنید و پس از سرکوب افزایش وزن، برای کاهش وزن به یک رژیم غذایی متعادل همراه با فعالیت بدنی متوسل شوید.

رژیم های روزه دار انواع مختلفی دارند، به عنوان مثال در برخی از آن ها باید 16 ساعت غذا نخورید و فقط 8 ساعت غذا مصرف کنید. انواع دیگری از رژیم غذایی وجود دارد که می توانید از آنها برای رهایی از اضافه وزن استفاده کنید، اما قبل از آن پیشنهاد می کنیم مقاله انواع رژیم های روزه داری و فواید و عوارض آن را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد این رژیم داشته باشید.

برای مدتی کربوهیدرات را حذف کنید

یک رژیم کم کربوهیدرات یا رژیم‌هایی مانند چرخه کربوهیدرات که کربوهیدرات‌ها را برای مدتی قطع می‌کند، راهی عالی برای خلاص شدن از اضافه وزن است. برای جلوگیری از گرسنگی ناشی از کاهش کربوهیدرات ها می توانید میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.

خواب را جدی بگیرید

خواب شبانه به خصوص بین ساعت 10 شب تا 2 بامداد برای ترشح هورمون های بدن بسیار ضروری است. خواب کافی بر سلامت ذهنی، جسمی و روانی تأثیر بسزایی دارد. خواب کافی در داشتن وزن متعادل بسیار موثر است و در متعادل کردن اشتها، تنظیم سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بسیار موثر است. 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید.

مایعات بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. انواع خاصی از میان وعده ها در چربی سوزی و تامین آب بدن موثرتر هستند. برخلاف نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی، این نوشیدنی ها متابولیسم بدن را افزایش می دهند. این سه گزینه بهترین گزینه برای تنظیم وزن چهارپایه هستند:

اب

چای سبز و سیاه

قهوه

شکلات تلخ

مصرف متعادل پروتئین

مصرف پروتئین در طول رژیم علاوه بر عضله سازی و جلوگیری از سوختگی عضله، از احساس گرسنگی و پرخوری جلوگیری می کند. مصرف پروتئین در رژیم غذایی منجر به افزایش متابولیسم و ​​جلوگیری از سوزاندن توده عضلانی می شود.

از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید

نوشیدنی های الکلی تا حد زیادی می تواند تمام تلاش های شما برای کاهش وزن را از بین ببرد. مصرف الکل باعث تجمع چربی های شکمی می شود و در کاهش وزن اختلال ایجاد می کند.

از مقیاس به عنوان معیار استفاده نکنید

هدف از لاغری همیشه نباید کاهش وزن و قرار دادن نتیجه روی ترازو باشد. بهتر است برای تناسب اندام ابتدا به اندازه اندام توجه کنید. یعنی اندازه اندام هاست که نقش مهمی در خوش فرم بودن بدن دارد و توجه به وزن فقط از هدف اصلی دور می شود.

رژیم غذایی و ورزش یک فرآیند کاهش وزن است، اما در این بین عضله سازی نیز اتفاق می افتد. این بدان معنی است که چربی بدن با ماهیچه جایگزین می شود.

با این حال، باید در نظر داشت که وزن عضله بیشتر از چربی است. در واقع گاهی اوقات وزن یک فرد روی ترازو 70 کیلوگرم است و شاخص چربی بدنش بسیار پایین است.

در این صورت اندازه اندام ها کوچکتر از فردی با وزن 70 کیلوگرم و دارای شاخص چربی بدن بالاتر خواهد بود. به همین دلیل، گاهی اوقات بهتر است به ترازو تکیه نکنید و اندازه اندام را در نظر داشته باشید.

مطالب مرتبط با استپ وزنی

نکات نهایی برای خلاص شدن از وزن مرحله ای

زمانی که با یک نقطه عطف وزن مواجه شدید، از روند کاهش وزن دست نکشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. مصرف محلول های ذکر شده برای نتیجه بهتر بسیار موثر است. انگیزه خود را برای رسیدن به اندام ایده آل و کاهش وزن جدی تری دنبال کنید.

اگر قبلاً از افزایش وزن و چاقی رنج می بردید، ممکن است در خطر کاهش وزن باشید! شرایطی که در آن پس از یک دوره کاهش وزن بهینه، دیگر وزن شما کاهش نمی یابد و به چیزی دست می یابید که کاهش وزن نامیده می شود. لازم به ذکر است که شرایط بدون وزن برای هر فرد کاملا متفاوت است. برخی افراد در کوتاه مدت و برخی دیگر در دراز مدت دچار این مشکل می شوند!

در هر صورت، در این مقاله به طور مفصل به دلایل ظاهر شدن پرش وزنه می پردازیم و همچنین راه حل های مختلفی برای حل آن به شما پیشنهاد می کنیم. حتماً به خواندن مقاله ادامه دهید و برای اطلاعات بیشتر ابتدا ویدیوی صفحه را تماشا کنید.

همه ما تجربه تلاش برای کاهش وزن و نتیجه نگرفتن را داشته ایم. اگرچه بسیاری از افراد به سختی ورزش می کنند و رژیم های غذایی مختلفی را برای کاهش وزن امتحان می کنند، روند کاهش وزن آنها بسیار کند است یا در بیشتر مواقع وزن آنها به زیر یک رقمی نمی رسد. چنین وضعیتی اغلب نشان دهنده افزایش وزن در بدن فرد است.

البته توصیه می کنیم در صورت کاهش وزن، وضعیت خود را با تیم متخصص در میان بگذارید و اگر کاهش وزن را تجربه کرده اید، علاوه بر دوره کاهش وزن، توصیه های خاصی را رعایت کنید تا کاهش وزن شما بتواند متوقف شود و شما می توانید بیشتر و سریع تر به دست آورید. به یاد داشته باشید که حتی سخت ترین مرحله وزنی نیز تنها یک مانع موقت در مسیر تناسب اندام شماست و با رعایت اصول و توصیه های مربوطه می توانید قدم بردارید و وزن کم کنید.

اصولاً مردم مشکل افزایش وزن را به عنوان یک مشکل اپیدمی در روند کاهش وزن مطرح می کنند و فکر می کنند هرکسی که بخواهد خوش اندام شود دیر یا زود با این مشکل مواجه می شود و اجتناب ناپذیر است! اگرچه واقعاً اینطور نیست؛ افزایش وزن به دلایل مختلفی در طول دوره کاهش وزن شما رخ می دهد و در صورت اجتناب از این دلایل، قطعاً می توان از مشکل افزایش وزن جلوگیری و کنترل کرد.

دلیل استفاده گسترده از استپ در هنگام کاهش وزن در اشتباهات گسترده و رایجی است که افراد در برنامه های کاهش وزن مرتکب می شوند که عمدتاً ناشی از تبلیغات است. مهمترین دلایل کاهش وزن عبارتند از:

ما همیشه دوست داریم خیلی سریع به وزن ایده آل خود برسیم و در این راستا هر فرد یا گروهی را که پیشنهاد بهتری به ما بدهد حتی اگر استاندارد نباشد، می پذیریم و به تجربیات کاهش وزن خود اضافه می کنیم. این عجله برای رسیدن به وزن ایده آل و انجام هر کاری تنها زمان لازم برای بازگشت به اندام را به تاخیر می اندازد و احتمال کاهش وزن را نیز افزایش می دهد.

تسریع در روند کاهش وزن حتی با روش های علمی و استاندارد هرگز توصیه نمی شود زیرا بدن زمانی برای سازگاری با شرایط جدید ندارد و به همان سرعتی که وزن اضافه کرده اید کاهش وزن ضعیفی را تجربه خواهید کرد، افزایش وزن را تجربه خواهید کرد. حتی بیشتر. اضافه وزن نسبت به حالت اولیه به یاد داشته باشید که در مسیر تناسب اندام، حرکت آهسته و پیوسته نتایج عالی و ماندگاری را برای شما به ارمغان می آورد و هر چه سریعتر پیش بروید، احتمال شکست و حتی گرفتن نتیجه بد بیشتر می شود.

کاهش وزن شدید و کاهش وزن سریع محکوم به شکست است. به عبارت دیگر با کاهش شدید وزن، به سرعت لاغر می شوید و به جای خوش اندام شدن، برای مدت طولانی در مقاومت بدن و ترمیم آن شرکت می کنید. درست مانند عجله برای کاهش وزن و استفاده از راه حل های غیر استاندارد، فشار آوردن به بدن حتی با راه حل های ابتدایی، نتیجه مطلوبی برای کاهش وزن شما ندارد.

وقتی از طریق برنامه های غذایی سخت یا ورزش های فشرده به بدن فشار زیادی وارد می کنید، به جای اینکه چربی بسوزانید و بافت چربی خود را که از آن انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند، از دست بدهید، بدن برای تامین انرژی به قسمت های دیگر بدن روی می آورد. . … از بین می رود و در برابر چربی سوزی مقاومت ایجاد می کند; اگر مسیر درست را به آرامی و پیوسته دنبال می کردید، هرگز مقاومت در برابر چربی سوزی را تجربه نمی کردید و همیشه وزن کم می کردید.

اغلب روش های غیراستاندارد و عجولانه کاهش وزن به دلیل غیرعلمی بودن و عدم رعایت صحیح مسیر کاهش وزن باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله افزایش وزن در بدن فرد می شود. متاسفانه تبلیغات با هدف دستیابی به تناسب اندام در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق روش های غیراستاندارد باعث افزایش چشمگیر بسیاری از مشکلات سلامتی و شرایط جسمانی نامطلوب تناسب اندام در بین افراد شده است.

خوشبختانه بدن هوشمندانه راه حل اصلی خود را برای کاهش وزن معرفی کرده است، یعنی افزایش متابولیسم و ​​مدیریت تغذیه، زیرا دقیقاً همینطور وزن اضافه می کند و پس از آن می تواند وزن کم کند. هر روشی غیر از این موارد می تواند در کوتاه مدت موثر باشد و چند کیلو وزن کم کند، اما در درازمدت مشکلات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که پله شدن وزن یکی از آنهاست.

کاهش وزن ممکن است برای شما هیجان انگیز و جذاب باشد، اما برای بدن شما نه! به عبارت دیگر، بدن شما کاهش وزن شما را به عنوان یک تهدید درک می کند، زیرا احساس می کند بخشی از بافت چربی خود که اتفاقا منبع تامین انرژی آن است، در حال از بین رفتن است، بنابراین دائما برای جلوگیری از کاهش چربی اقدام می کند. … به توقف روند کاهش وزن شما کمک می کند. قدم زدن با وزنه یکی از کارهایی است که بدن در این مسیر انجام می دهد.

از آنجایی که بدن باهوش است و فرآیندهایی را که از طرف او انجام می شود تشخیص می دهد، زمانی که دوره کاهش وزن شما یکنواخت می شود و از برنامه خاصی برای سوزاندن چربی برای مدت زمان قابل توجهی استفاده می کنید، بدن این فرآیند را تشخیص می دهد و وزن را هوشمندانه اعمال می کند. مکانیسم گام به گام برای جلوگیری از از دست دادن بافت چربی.

پس این را بدانید که اگر برای کاهش وزن خودسرانه عمل کنید، در این مسیر با چنین خطراتی مواجه می شوید که اگر با یک تیم تخصصی همراه شوید، معمولاً برنامه های مختلف و ترفندهای زیادی برای منحرف کردن بدن به این صورت یا آن طرف و همیشه کاهش می دهند. چربی بسوزانید بدن ایده آل خود را حفظ کنید.

همانطور که گفتیم، ثبات در روند کاهش وزن شما می تواند منجر به کاهش وزن شود، اما به این معنی است که باید به طور مداوم روش کاهش وزن خود را تغییر دهید، زیرا استفاده از چندین استراتژی کاهش وزن باعث کاهش وزن سریع می شود. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با استفاده از روشی خاص وزن کم می کنید اما در این روش با ایجاد تنوع با افزایش یا کاهش فشار و همچنین استفاده از راه حل های ثانویه، مسیر کاهش وزن خود را کنترل کنید تا در گام به گام درگیر شوید. گام. سنگین نباش

متأسفانه برخی از مراجعین بالاتنه گاهی از 4 یا 5 روش مختلف برای کاهش وزن در یک سال استفاده می کنند که پایه سالم و آماده بدن آنها را برای کاهش وزن کاملاً از بین می برد و نه تنها باعث کاهش وزن می شود، بلکه باعث افزایش وزن آنها نیز می شود. دیگر نمی توانند یک تجربه کاهش وزن خوشایند و راحت داشته باشند و برای کاهش وزن باید دائماً برای کاهش وزن تلاش کنند.

به طور کلی، روند کاهش وزن شما باید از ابتدا تا انتها تحت نظر یک تیم حرفه ای باشد و در فواصل زمانی مختلف تغییرات مثبت و استاندارد در روند دوره شما اعمال شود تا از مشکلاتی مانند کاهش وزن جلوگیری شود! اگر بنا به دلایلی می خواهید به زور، با سرعت بالا، روش های غیر استاندارد و … لاغر شوید، قطعا دچار کاهش وزن خواهید شد.

از طرفی اگر استانداردهای لازم را در کاهش وزن در نظر بگیرید و دوره خود را زیر نظر یک تیم حرفه ای انجام دهید تا تغییرات و تغییرات لازم در زمان لازم در طول دوره اعمال شود و به همین ترتیب بدون عجله و فشار دوره لاغری خودتان را دنبال کنید، قطعا وزن کم نمی کنید.

مرتبط:  چرا پیام تو دایرکت اینستا بالا نمیاد

نگاه کردن به یک مسئله از زوایای مختلف به شما امکان می دهد آن را به بهترین شکل ممکن حل کنید. به همین دلیل بد نیست به علت کاهش وزن از دیدگاه طب سنتی نگاهی بیاندازیم و بررسی کنیم که چه دلایلی باعث کاهش وزن در هنگام کاهش وزن می شود.

رژیم غذایی به تنهایی و عدم ورزش و فعالیت بدنی

مصرف غذاها و مواد دیر هضم که خون سالم تولید نمی کنند.

عدم کنترل علائم عاطفی مانند عصبانیت و استرس

خوردن سریع غذا و نجویدن کامل آن

خواب کافی در شب نیست

مشکلات هورمونی (مانند تیروئید، مقاومت به انسولین و …)

مصرف برخی داروها مانند کورتن

ناتوانی در اصلاح مشکلات گوارشی و مشکلات معده

مصرف زیاد غذاهای سرد برای کنترل اشتها

کمبود برخی ویتامین ها در بدن مانند ویتامین D و ویتامین E

چه عواملی در ایجاد وزن گام موثر است؟

مهم است بدانید که آستانه وزن برای هر بدن متفاوت است. به عبارت دیگر دلایلی وجود دارد که هر فردی شرایط جسمانی متفاوتی دارد و روش مدیریت کاهش وزن متفاوت است. درست مانند سرماخوردگی، شدت و اثربخشی هر فرد متفاوت است. هرچه این عوامل در بدن شما خارج از کنترل شما باشند و ناپایدارتر باشند، احتمال افزایش وزن شما بیشتر می شود. عوامل موثر در ایجاد وزن راه رفتن عبارتند از:

1. وضعیت جسمانی شما:

سلامت جسمانی شما با ورود به دوره کاهش وزن تاثیر بسزایی بر روند کاهش وزن شما و اینکه آیا در مرحله کاهش وزن شرکت می کنید یا خیر، خواهد داشت. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه تناسب اندام و سالم تر باشید، روند کاهش وزن مطلوب تر خواهد بود.

توصیه ما این است که قبل از ورود به دوره لاغری این موضوع را با خود مشخص کنید تا هم انتظارات درستی از عملکرد خود داشته باشید و هم در صورت بروز مشکل از سفر لاغری ناامید و خسته نشوید! باید بدانید که به عنوان یک قاعده کلی، فردی که از سلامت جسمانی بهتری برخوردار است، مطمئناً کاهش وزن بهتری را تجربه می کند و از طرف دیگر، فردی که مشکلات یا بیماری های جسمی دارد، روند کاهش وزن کندتری خواهد داشت. به همین ترتیب، میزان و شدت مشکلات جسمی شما می تواند تعیین کند که آیا درگیر مسائلی مانند وزن راه رفتن خواهید بود یا خیر! اما واضح است که اگر مشکلات جسمانی دارید، احتمال کاهش وزن در بدن شما بیشتر است.

2. وضعیت روانی شما:

به همان اندازه که شرایط بدنی شما در روند کاهش وزن موثر است و در صورت بروز مشکلات جسمی، احتمال مقاومت بدن وجود دارد، شرایط روحی شما نیز در این روش موثر است. افرادی که با نگرانی های ذهنی مختلفی روبرو هستند و انواع خاصی از مشکلات مانند استرس، اضطراب، احساسات مختلف و غیره را تجربه می کنند. مطمئناً نسبت به افرادی که آمادگی ذهنی بهتر و ذهن منسجم تری دارند کندتر وزن کم می کنند و در این راه ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشند.

در حالی که ممکن است برای بسیاری از مشتریان آنطور که باید ملموس نباشد، این واقعیت که سلامت روانی شما حتی می تواند تاثیر بیشتری نسبت به وضعیت فیزیکی شما در روند کاهش وزن شما داشته باشد. افراد با ذهنیت برنده همیشه نتایج بهتری نسبت به کسانی که دائما از آینده و نتایج کار خود می ترسند به دست می آورند. به طور کلی، اگر از مسائلی مانند استرس، اضطراب و غیره رنج می برید، احتمالاً زودتر از دیگران در روند کاهش وزن خود وزن کم خواهید کرد.

3. فعالیت های لاغری گذشته:

هر فعالیتی که در هر زمانی از زندگی برای بدن خود انجام داده اید در حافظه بدن شما ذخیره می شود و اگر بدن شما در آینده دوباره در آن حالت قرار بگیرد و بخواهید همان فعالیت را انجام دهید، تجربیات گذشته شما درگیر خواهد شد! متأسفانه یا خوشبختانه، اگر آن تجربه منفی باشد، واکنش بدن شما به فعالیت جدید کمی منفی و مقاوم است، اما اگر تجربه گذشته شما مثبت باشد، بدن شما بیشتر همراه شما خواهد بود.

به عبارت دیگر، تمام فعالیت هایی که در گذشته برای کاهش وزن انجام داده اید، چه موفق بوده اید و چه شکست خورده اید، در بدن ذخیره شده است و زمانی که می خواهید دوباره وزن کم کنید، بدن به آنها مراجعه می کند و تصمیم می گیرد که شما را همراهی کند. . شما یا مقاومت می کنید تا متوقف شوید. اصولاً افرادی که مدام از روش های مختلف برای کاهش وزن استفاده کرده اند و اغلب شکست خورده اند، تمایل بیشتری به کاهش وزن دارند! به همین دلیل است که باید در طول زندگی به تمام فعالیت هایی که برای کاهش وزن و سلامتی انجام می دهید توجه کنید و صرفاً برای تجربه روش های متفاوت و غیر اصولی را انتخاب نکنید، زیرا دیر یا زود عوارض و مشکلات آن شما را عذاب می دهد.

4. کیفیت زندگی فعلی:

شرایط محیطی و کیفیت فعلی زندگی شما نیز می تواند روی افزایش وزن در بدن شما تأثیر بگذارد. وقتی در مورد این موضوع صحبت می کنیم، بسیاری از افراد نمی توانند درک کنند که پارامترهای جزئی وجود دارد که می تواند تأثیر زیادی در روند کاهش وزن آنها داشته باشد، اما تا به حال به آن توجه نکرده بودند.

به عنوان مثال، کیفیت و منظم خواب، محیط زندگی آرام و مساعد، کیفیت آب و هوای محل زندگی، آرامش روانی روزانه، کیفیت دوستی های شما، کمیت فعالیت های روزانه و غیره. می تواند تاثیر بگذارد. در مورد کاهش وزن و سلامتی شما! به همین دلیل است که ما قویاً به مشتریان خود توصیه می کنیم که کاهش وزن فقط محدود کردن رژیم غذایی شما نیست و اگر می خواهید وزن کم کنید، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و به طور کلی بهتر زندگی کنید تا سلامتی بهتری داشته باشید.

5. کیفیت غذای مصرفی:

کیفیت غذایی که می خورید و همچنین ارزش غذایی فرهنگ غذایی شما به نوعی بر تناسب اندام و سلامتی شما تأثیر می گذارد و اگر در طی روند کاهش وزن کیفیت کاهش یابد، احتمال کاهش وزن وجود دارد. در تحقیقات مختلف انجام شده مشخص شده است که وضعیت سلامت افراد در مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است و تجربه متفاوتی در روند کاهش وزن دارند. به عنوان مثال کیفیت سلامت یک فرد ساکن شمال ایران با یک فرد ساکن جنوب ایران متفاوت است و این تا حد زیادی به دلیل فرهنگ غذایی آنهاست.

به عنوان مثال، افرادی که در شمال زندگی می کنند، به دلیل فرهنگ غذایی خود، غذاهای خاصی را بیشتر می خورند. در نتیجه، مواد مغذی خاص تری دریافت می کنند که باعث برتری آنها در ویژگی های فیزیکی خاص می شود، درست مانند مردم جنوبی به دلیل فرهنگ غذایی متفاوت، مواد مغذی خاصی دریافت می کنند که در نهایت به تقویت بخشی دیگر از وضعیت جسمانی آنها کمک می کند. به طور معمول، تجربه کاهش وزن و کاهش وزن این افراد کاملاً متفاوت خواهد بود.

به همین ترتیب، کیفیت غذا می تواند بر سلامت و کاهش وزن شما تأثیر بگذارد. متأسفانه با توجه به صنعتی شدن اکثر مواد غذایی مصرفی و افت کیفیت آنها، باید به تغذیه توجه بیشتری شود. به یاد داشته باشید که ممکن است برای مدتی با خرید مواد غذایی ارزان تر هزینه کمتری کنید، اما در دراز مدت باید ده برابر بیشتر برای درمان بیماری ها هزینه کنید و از بیماری ها و مشکلات ناشی از این مواد غذایی سالم باشید.

در تاپ بادی بارها شنیده اید که هرگز در کاهش وزن خود را با دیگران مقایسه نکنید، زیرا هر فردی شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد. دلایلی که تاکنون مطرح شد، علاوه بر عوامل موثر در ایجاد پله وزن، به وضوح دلیل متفاوت بودن کاهش وزن برای هر فرد را نشان می دهد.

به طور کلی، پیشرفت وزن شما نتیجه وضعیت فعلی زندگی و عملکرد گذشته شما، به ویژه در رده سلامت است. هر چه کیفیت و سلامت شما بهتر باشد، احتمال کاهش وزن شما کمتر خواهد بود.

مرحله وزن چقدر است؟

سختی مرحله وزنه شما بستگی به شرایط و موقعیتی دارد که در آن قرار می گیرید و کاملاً منحصر به شما است. اصولاً نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که کاهش وزن چقدر دشوار خواهد بود، اما آنچه مشخص است این است که هر چه بیشتر از روش‌های غیراستاندارد کاهش وزن استفاده کنید و سعی کنید به هر قیمتی با فشار و زور وزن کم کنید، کار سخت‌تر می‌شود. بودن. پایان. و تجربه طولانی تری خواهید داشت.

در بین مراجعین با هیکل بزرگتر، بستگانی بودند که بیش از 20 سال از کاهش وزن رنج می بردند و از طرف دیگر افرادی بودند که از افزایش وزن و افزایش وزن رنج می بردند که وقفه در روند کاهش وزن آنها کمتر از یک ماه هر کدام از این افراد شرایط و تجربیات متفاوتی در زمینه کاهش وزن داشتند، اما مشخص است کسانی که مدت زمان بیشتری در این مرحله شرکت کردند، بیشترین اشتباه را در زمینه کاهش وزن داشتند.

اگر بخواهیم مدت زمان مشخصی را برای تنظیم پله وزن در نظر بگیریم، باید گفت که اگر وضعیت سلامتی و بدنی شما استاندارد است و با روش های اشتباه و غیر استاندارد آسیبی به بدن خود وارد نکرده اید، احتمالا می توانید انجام دهید. مراحل کمتر بیش از یک ماه دوره کاهش وزن خود را بشکنید و به روند لاغری خود ادامه دهید.

چند درصد از افراد هنگام کاهش وزن وزن کم می کنند؟

با توجه به تالار گفتگوی سایت نی نی و افرادی که تجربیات خود را به صورت عمومی درج می کنند و همچنین با در نظر گرفتن آمار بهترین مشتریان متاسفانه بیش از نیمی از افرادی که برای خوش اندام شدن اقدام می کنند در حال انجام هستند. از کاهش وزن آنها از کاهش وزن کوتاه مدت یا طولانی مدت رنج می برند. همانطور که قبلاً گفتیم مشکل گام ها را می توان با در نظر گرفتن عوامل و علل بروز آن کنترل و از آن جلوگیری کرد، اما با توجه به شیوع علل آن، متاسفانه تعداد زیادی از افراد ناخواسته درگیر آن می شوند.

نشانه های وزن پیاده روی چیست؟

مثل هر مشکل دیگری، کاهش وزن قبل و حین علائم مختلفی دارد که از طریق آن می توانید متوجه شوید که آیا به آن مبتلا هستید یا خیر! بد نیست توجه داشته باشید که گاهی اوقات افراد در برابر وزن احساس مقاومت نمی کنند، اما به دلیل تشخیص اشتباه، احساس می کنند وزن کم کرده اند! بنابراین باید علائم مهم آن را بشناسید که عبارتند از:

1. کاهش وزن را کاهش دهید:

پس از چند هفته کاهش وزن بهینه و ایده آل، متوجه خواهید شد که سرعت کاهش وزن شما به تدریج کاهش یافته و کندتر شده است. اگر روند کاهش وزن خود را اصلاح نکنید و مشکل را حل نکنید، پس از کاهش سرعت کاهش وزن دچار یک فلات وزن خواهید شد.

2. وزن را ثابت نگه دارید:

شما یا عزیزانتان احتمالاً در موقعیتی گیر کرده اید که حتی با وجود اضافه وزن قابل توجهی، وزن شما تغییر نمی کند. این وزن ثابت در هنگام اضافه وزن نشان دهنده احتمال افزایش وزن است.

3. شما در حال افزایش وزن هستید اما آن را کم نمی کنید:

مهمترین نشانه کاهش وزن این است که وزن شما در حال افزایش است اما کاهش نمی یابد. متأسفانه وقتی این مشکل پیش می آید وزن شما به زیر یک عدد نمی رسد، اما اگر پرهیز نکنید وزنتان افزایش می یابد و حتی اگر دوباره سعی کنید وزنتان را کاهش دهید، در همان وزن قبلی می مانید. . و شما نمی توانید وزن کم کنید.

توجه داشته باشید که سرعت مداخله در روند وزن برای هر فرد متفاوت است و نحوه بروز علائم او نیز منحصر به فرد است. در چه شرایطی و چه زمانی ممکن است دچار این مشکل شوید، کاملاً به وضعیت جسمانی و سلامت فعلی و گذشته شما و همچنین اقداماتی که برای کاهش وزن انجام داده اید بستگی دارد.

انواع مراحل وزنه

همه افراد کاهش وزن را به یک شکل تجربه نمی کنند و هر فردی بسته به شرایط خود با این مشکل دست و پنجه نرم می کند. اما بد نیست بدانید که دو نوع بدون وزن تقلبی و واقعی وجود دارد. گاهی اوقات افرادی که احساس می کنند مشکل وزن دارند در واقع مشکلی ندارند و دلیل کاهش وزن آنها چیز دیگری است.

بهتر است تشخیص و راه حل مقاومت بدن خود را به تیمی از متخصصان بسپارید تا به دلیل تشخیص اشتباه شخصی وقت، انرژی و سلامت خود را به خطر نیندازید.

بدون وزن کاذب

به عبارت ساده تر، گام اشتباه در وزن حالتی است که وزن فرد متوقف می شود و کاهش نمی یابد، اما دلیل آن مقاومت بدن نیست، بلکه یک سری عوامل فرعی دیگر در این توقف وزن موثر است. تمام مقاومت هایی که بدن هنگام کاهش وزن با آن مواجه می شود، همیشه کاهش وزن نیست، گاهی اوقات به دلیل اینکه فعالیت اشتباهی انجام می دهیم یا کار را به درستی انجام نمی دهیم، معمولاً نتیجه ای نمی گیریم، اما به دلیل این وضعیت، آگاه نیستیم. از آن، ما فکر می کنیم وزن کم کرده ایم. به همین دلیل توصیه می کنیم همیشه تشخیص وضعیت جسمانی خود را به تیم متخصص بسپارید.

همانطور که سایر مشکلات و اشتباهات ما ناشی از دلایل است و علائمی دارد، اشتباه وزن نیز به دلایل روشنی ظاهر می شود که اگر بدانیم مدیریت بهتری در روند کاهش وزن و آمادگی جسمانی خواهیم داشت. .

مهمترین دلایل کاهش وزن عبارتند از:

عدم رعایت دوره کاهش وزن

انتخاب روش اشتباه برای کاهش وزن

استفاده از مواد غذایی بی کیفیت

عجله زیاد و کوتاه کردن مسیر کاهش وزن

بروز مشکلاتی مانند استرس، سردرگمی و…

اگرچه نمی توان به طور واضح و دقیق دلایل خاص و منظم کاهش وزن کاذب را معرفی کرد، اما به طور کلی هر شرایطی که منجر به کاهش وزن نشود و شما را در مسیر کاهش وزن قرار ندهد، فکر می کنید که اگر شما وزن کم می کنید، ممکن است باعث شود فکر کنید که وزن کم کرده اید، در این صورت واقعا وزن کم کرده اید.

بدون وزن واقعی

در این مقاله ما عمدتا در مورد زمین وزن واقعی صحبت می کنیم. موقعیتی که در آن واقعاً در دوره کاهش وزن مقاومت بدنی دارید. همانطور که قبلاً گفتیم، تعداد افرادی که در مرحله کاهش وزن واقعی درگیر می شوند بسیار زیاد است، زیرا اکثر افراد به دلیل تبلیغات دروغین کاهش وزن و همچنین اصولی که انجام نمی دهند از روش های غیر استاندارد برای کاهش وزن استفاده می کنند. از تغذیه و رفتار مناسب در سبک زندگی روزمره خود استفاده کنند که منجر به افزایش وزن می شود.

قبلاً دلایل افزایش وزن واقعی را توضیح داده ایم، دانستن این دلایل و جلوگیری از شرایطی که بدن شما را در هنگام کاهش وزن مقاوم می کند ضروری است و عمدتاً مسئولیت ایجاد تغییرات مطلوب در سفر شما بر عهده تیم متخصص است. رخ دادن.

مهمترین دلایل افزایش وزن واقعی عبارتند از:

کاهش وزن سریع

کاهش وزن شدید

از روش های لاغری غیر استاندارد استفاده کنید

یکنواختی دوره کاهش وزن

از چندین روش برای کاهش وزن استفاده کنید

به طور کلی، اگر روند کاهش وزن شما طولانی شود و از قبل برنامه ریزی متمرکزی نداشته باشید، بدن شما را به سمت کاهش وزن سوق می دهد و این امری اجتناب ناپذیر است زیرا بدن به طور طبیعی در حذف بافت های چربی به خوبی عمل می کند. ندارد. به همین دلیل باید آمادگی تغییر دوره کاهش وزن را برای دوره های مختلف زیر نظر تیم متخصص داشته باشید تا از این مرحله اجتناب کنید.

مرحله وزن در کاهش وزن و زمان لاغری

قبل از صحبت در مورد افزایش وزن در شرایط مختلف، باید معنای آن را درک کنید تا بفهمید که چرا احساس مقاومت بدنی می کنید. با درک این مفهوم، خواهید فهمید که چرا به طور موقت یا دائم در رژیم های مختلف، در زمان ها و موقعیت های مختلف متعهد به کاهش وزن می شوید.

به طور کلی، هر فرآیندی که وضعیت بدنی شما را از حالت عادی خارج کند، مانند دوره کاهش وزن که رژیم غذایی شما را محدود می کند یا ورزش های مختلف را انجام می دهید و انرژی بیشتری می سوزانید، یک وضعیت غیر طبیعی و بحرانی برای بدن شما محسوب می شود. . به همین دلیل در چنین شرایطی عمدتاً سعی در جلوگیری از بروز مشکلات مقاومتی دارد. استپ وزنی یکی از ابزارهای بدن شما برای جلوگیری از از دست رفتن بافت های مختلف مانند بافت چربی است. مرحله سنگین را داشته باشید، اما با رعایت اصول ذکر شده در مقاله قطعا می توانید آن را کنترل و تعمیر کنید.

مرحله وزن در رژیم کتوژنیک

اگر پریودهای خود را مدیریت نکنید، کاهش وزن در رژیم کتوژنیک احتمالاً مانند سایر انواع رژیم ها و حتی بیشتر اتفاق می افتد! اصولاً رژیم‌های کتوژنیک بدن را در معرض استرس قرار می‌دهند که به دلیل اعمال محدودیت‌های خاص و رژیم‌های غذایی بیش از حد معمول در تلاش برای افزایش محدودیت‌ها برای کاهش وزن بیشتر است.

با این حال، حتی چنین رژیم هایی نه تنها مضر هستند، بلکه می توانند برای کاهش وزن مفید باشند. به شرطی که با برنامه ریزی، مدیریت دوره و زیر نظر تیم متخصص پیش بروید، می توانید بهترین نتیجه را از انواع رژیم های لاغری به ویژه رژیم کتوژنیک بدست آورید.

اما اگر از چنین رژیم هایی با محدودیت های خاص به صورت بی رویه و بدون برنامه ریزی استفاده کنید، انتظار می رود در طول روند کاهش وزن، وزن خود را کاهش دهید و از آنجایی که برنامه ای برای عدم انجام این کار وجود ندارد، احتمالا با مشکل سختی مواجه خواهید شد. کاهش وزن.

نقطه عطف وزن پس از بای پس معده

اساساً کاهش وزن پس از روش های کاهش وزن مانند جراحی بای پس معده یک رویداد اجتناب ناپذیر است. زیرا عملاً در یک فضای بسیار کوتاه تغییرات اساسی در وضعیت هضم و چربی بدن فرد ایجاد می شود و زمان زیادی طول می کشد تا بدن خود را با این شرایط وفق دهد، به همین دلیل افراد پس از انجام چنین عمل هایی زمینه را برای انجام سریع دارند. افزایش وزن و از طرفی کنترل وزن برای آنها بسیار دشوار خواهد بود. به همین ترتیب، در صورت افزایش وزن، در کاهش مجدد آن با مشکل مواجه خواهند شد.

متأسفانه، پس از جراحی چاقی برای مدت طولانی وزن اضافه خواهید کرد. البته کاهش وزن پس از انجام چنین اقداماتی چندان منطقی نیست، اما در هر صورت اگر متوجه افزایش وزن شوید یا وزن شما به حد محدودی افزایش یابد و بخواهید وزن خود را کاهش دهید، مسیر سختی را در پیش خواهید داشت.

مرتبط:  چرا لک لک ها روی یک پا میخوابند

مرحله وزن در دوران بارداری

افزایش وزن در دوران بارداری به معنای آنچه می دانید نیست. اصولا خانم ها در دوران بارداری وزن اضافه می کنند و از طرفی هر چقدر هم که تلاش می کنند نمی توانند در این دوران کاهش وزن مطلوبی را تجربه کنند. به همین دلیل احساس می کنند در دوران بارداری در حال افزایش وزن هستند! در غیر این صورت.

افزایش وزن شما در دوران بارداری به دلیل اشباع و چاق شدن چربی نیست، بلکه به دلیل رشد جنین در رحم شما است. این به این معنی است که افزایش وزن باعث افزایش چربی در شما نشده است که اکنون قصد سوزاندن آن را دارید. بنابراین به طور کلی از آنجایی که در دوران بارداری از چربی اشباع نشده اید، چربی سوزی در بدن شما اتفاق نمی افتد و در نهایت وزن کم نمی کنید و این به معنای کاهش وزن در دوران بارداری نیست.

افزایش وزن بعد از زایمان و در دوران شیردهی

ترک و پارگی عضلات و توده های چربی ایجاد شده در دوران بارداری و بعد از زایمان یکی از مشکلات زنان پس از زایمان است. اساسا اشباع شدن این نوع چربی های پرکننده در بدن باعث افزایش وزن بعد از زایمان و در دوران شیردهی می شود. متاسفانه این مشکل چندان قابل پیشگیری نیست و حداقل خانم ها باید مدتی با آن دست و پنجه نرم کنند.

قبل از شیردهی و در حین شیردهی، به دلیل شیردهی کودک و همچنین استرس و نگرانی در این دوران، تمرین با وزنه پیاده روی طبیعی است. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که افزایش وزن بعد از زایمان و شیردهی کاملا موقت و گذرا است و با کمی صبر تا زمانی که کودک به مرحله خوردن غذای کمکی علاوه بر شیر مادر برسد، شما نیز از نظر بدنی به شرایط استانداردی خواهید رسید که باعث می شود. به اندازه کافی آماده هستید تا چربی بسوزانید، تله وزن را بشکنید و تناسب اندام قبل از بارداری خود را به دست آورید.

وزن پله در طول دوره

تغییرات هورمونی در طول پریود، وضعیت بدن زن را از حالت استاندارد و طبیعی خارج می کند. چنین شرایطی تاثیر زیادی بر وضعیت جسمانی آنها دارد. به عنوان مثال، در طول قاعدگی، وزن شما ممکن است نوسان داشته باشد و بیشتر یا کمتر از حالت استاندارد باشد. به همین ترتیب، افزایش وزن در دوران قاعدگی نیز ممکن است رخ دهد، اما آنچه مشخص است موقتی و کوتاه مدت خواهد بود.

در هر صورت باید بدانید که تغییرات هورمونی در طول قاعدگی تاثیر بسزایی در متابولیسم و ​​رویه های بدن شما خواهد داشت، به همین ترتیب بر نحوه کاهش وزن و چربی سوزی شما نیز تاثیر می گذارد و ممکن است کاهش وزن داشته باشید. در طول قاعدگی، به طور موقت آزمایش کنید تا دوره شما تمام شود. این کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. بهترین عملکرد در این دوره این است که از بدن خود مراقبت کنید و از فشار بیش از حد به چربی سوزی خودداری کنید. بهتر است به جای کاهش وزن بیشتر، این دوران را پشت سر بگذارید و سعی کنید وزن خود را کنترل کنید، استراحت کنید و سپس به فعالیت های کاهش وزن دشوارتر بازگردید.

مرحله وزن در بدنسازی

به همان اندازه که در رژیم های غذایی و رژیم های مختلف امکان کاهش وزن وجود دارد، در بدنسازی و ورزش نیز امکان کاهش وزن وجود دارد. به عبارت دیگر، اگر برای کاهش وزن، شدت ورزش را افزایش دهید و یا هیچ یک از پارامترهایی مانند (عدم تنوع، اجرای ضعیف حرکات، فشار زیاد، عدم نظم و انضباط) را نداشته باشید، امکان پذیر است. دچار تشدید شدن

توصیه اکید ما این است که همانند برنامه های رژیم لاغری و توصیه هایی که در این خصوص در این مقاله به شما داده ایم، برای کاهش وزن نیز باید به زمان ورزش برای کاهش وزن احترام بگذارید و اصول ذکر شده را رعایت کنید؛ زیرا اگر در سایر بدنسازی ها افزایش وزن وجود داشته باشد، حتی با افزایش شدت تمرین، به سختی وزن کم خواهید کرد و سفر کاهش وزن شما با چالش ها و مشکلات زیادی همراه خواهد بود.

وزن به مرحله در کودکان

افزایش وزن در کودکان عمدتاً به شکل کاذب و غیر واقعی رخ می دهد. البته ما کودکان زیادی داریم که به دلیل مشکلات تناسب اندام دچار کاهش وزن می شوند و برای رفع آن تلاش می کنند، اما در کل لاغری کودکان که اغلب خانواده ها را نگران می کند اشتباه است و جای نگرانی نیست! با این حال، توصیه می کنیم در صورت بروز چنین مشکلی با یک تیم متخصص مشورت کنید.

با توجه به رشد سریع و مداوم کودکان، فعالیت های هورمونی و فعالیت های بدنی روزانه آنها، ثابت ماندن وزن آنها در طول رشد طبیعی و طبیعی است. البته اگر این مشکل در کوتاه مدت ایجاد شود. بهترین راه برای حفظ حافظه جمعی از وضعیت تناسب اندام فرزندانتان این است که به طور مداوم وضعیت BMI و BMR آنها را زیر نظر داشته باشید تا اگر فرزندتان استانداردهای سلامتی و تناسب اندام را رعایت نکرد، بتوانید فوراً برای حل مشکل گام بردارید.

از سوی دیگر، کودکان دارای اضافه وزن به دلیل سن رشد و سرعت رشد بالا، حتی در صورت تلاش برای کاهش وزن، ممکن است اعداد روی ترازو را تغییر ندهند و در چنین شرایطی احساس کنید که فرزندتان در برنامه کودکان شرکت می کند. کاهش وزن. اما اغلب اینطور نیست و به دلیل رشد همزمان، تغییرات وزن چندان قابل توجه نیست. در چنین شرایطی، بررسی وضعیت BMI و BMR فرزندتان برای منافع جمعی شما مفید است.

مرحله وزن در افزایش وزن و زمان چاق شدن

شاید فکر کنید که کاهش وزن تنها با کاهش وزن به سراغ شما می آید، اما بد نیست بدانید که کاهش وزن می تواند با افزایش وزن و چاق شدن همراه باشد و به شما اجازه افزایش وزن را نخواهد داد. این مشکل می تواند برای عزیزانی که می خواهند وزن اضافه کنند آزاردهنده باشد، اما بدانید که دقیقاً همان نکاتی که برای جلوگیری از افزایش وزن در حین کاهش وزن بیان کردیم، در مورد افزایش وزن و چاقی نیز صادق است.

به طور کلی، هر روشی که بر وضعیت طبیعی و فعلی بدن شما تأثیر بگذارد، چه در جهت کاهش وزن و چه در جهت افزایش وزن، بدن به هر طریقی سعی در جلوگیری از این تغییرات داشته باشد، یکی از راهکارهای بدن برای جلوگیری از چنین تغییراتی است. . تغییر می کند. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که سعی نکنید خیلی سریع و با فشار زیاد وزن اضافه کنید! اگر آهسته اما پیوسته به سمت هدف خود حرکت کنید و به بدن خود فشار نیاورید، خطر رکود وزن به حداقل می رسد و دچار این مشکل نمی شوید.

راه های جلوگیری از افزایش وزن

مدت زمان درگیری در رویکرد وزن برای هر فرد متفاوت است، بسته به سابقه جسمی و سلامتی او، هر فرد می تواند در کوتاه مدت یا بلند مدت درگیر این مقاومت شود، به همین دلیل بهترین راه برای رهایی از خود است. چالش ها و مسائل. این برای جلوگیری از این امر به دلیل سنگینی پله است. اگرچه در روند کاهش وزن، درگیر شدن در کاهش وزن اجتناب ناپذیر است، اما با رعایت نکاتی می توانید زمان لازم برای درگیر شدن در آن را کوتاه کنید یا حتی از آن به طور کلی جلوگیری کنید.

ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از کاهش وزن، حمله نکردن به همان دلایل وقوع آن است. فقط دلایل ایجاد این مشکل را به خاطر بسپارید و هر زمان که احساس کردید آنها را تجربه می کنید، آنها را با تیم متخصص در میان بگذارید یا تغییراتی در روش های کاهش وزن خود ایجاد کنید تا از بروز آنها جلوگیری کنید. با این حال، بهترین راه ها برای جلوگیری از مقاومت بدن در طول کاهش وزن عبارتند از:

به آرامی و بدون فشار وزن کم کنید.

از یک روش اصولی برای کاهش وزن استفاده کنید.

بخشی از یک تیم تخصصی باشید و مدام آن را تغییر ندهید.

به طور مداوم از چندین روش برای کاهش وزن سریعتر استفاده نکنید.

از اعمال حداکثر فشار برای کاهش وزن سریع خودداری کنید.

همیشه یک برنامه و جایگزین برای ایجاد تنوع در روند کاهش وزن داشته باشید.

از چندین روش مختلف برای کاهش وزن به طور همزمان استفاده نکنید.

ترتیب وعده های غذایی را رعایت کنید.

از چرخه «کاهش و افزایش وزن» مکرر خودداری کنید.

غذاهای با کیفیت بخورید.

به طور کلی، هر چیزی که شما را از روال کاهش وزن استاندارد و مطلوب خارج کند و به کاهش وزن سریع‌تر، شدیدتر و بیشتر کمک کند، احتمال کاهش وزن را افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که اساسی ترین راه کاهش وزن، کاهش وزن آرام و پیوسته است و تنها در این صورت وزنی که به دست می آورید برای شما ماندگار خواهد بود، در غیر این صورت اگر سعی کنید با فشار وزن خود را کاهش دهید، وزن شما خیلی زود برمی گردد.

چگونه پله وزنه را بشکنیم؟

اگرچه راه های زیادی برای جلوگیری از ظاهر شدن رکاب وجود دارد، اما اگر تحت تأثیر رکاب هستید، دانستن نحوه شکستن آن و رفع مشکل ضرری ندارد. مهم ترین عاملی که باید هنگام تنظیم پله وزن بدانید این است که شرایط بدن و مقاومت بدن شما منحصر به فرد است، بنابراین نباید خود را با دیگران مقایسه کنید! با توجه به اینکه راه حل های اصلی برای از بین بردن کاهش وزن به رفتار و وضعیت روحی شما مربوط می شود و توصیه های تغذیه ای خاص می تواند به بهبود وضعیت کمک کند، بدانید که به جای مقایسه خود با دیگران، با تمرکز بر وضعیت خود و پیشگیری از آن، اقدام کنید. ، اعتماد به نفس کافی را برای رویارویی با مرحله وزن حفظ کنید.

1. برای برداشتن گام وزنه، وضعیت روانی خود را کنترل کنید:

آرامش روانی یکی از مهم ترین عوامل کاهش وزن است. به طور کلی، تشنج های ذهنی مانند استرس، اضطراب و غیره. به طور قابل توجهی سرعت کاهش وزن خود را کاهش دهید و همچنین سلامتی خود را از بین ببرید! بد نیست بدانید که این دسته از اختلالات روانی مانند استرس باعث افزایش تولید کورتیزول در بدن می شود و همین عامل باعث تجمع چربی در ناحیه شکم می شود. به همین ترتیب، با وجود تلاش شما برای شکستن پله وزنه، اگر به شدت درگیر استرس، اضطراب و غیره هستید. ; احتمالاً نتیجه مطلوبی را در روند کاهش وزن خود تجربه نخواهید کرد.

2. برای تنظیم مرحله وزن، لیست غذاهایی را که می خورید یادداشت کنید:

شما باید بیشتر از آنچه فکر می کنید به رژیم غذایی روزانه خود توجه کنید! اغلب شما فکر می کنید که مقدار کمی غذا می خورید و کالری زیادی وارد بدن شما نمی شود، بنابراین انتظار دارید وزن کم کنید یا وزن خود را اصلاح کنید، در حالی که این اتفاق نمی افتد و بیشتر در حالت مقاومت بدنی می مانید یا شما حتی افزایش وزن

بر اساس مطالعات انجام شده، اکثر مردم از میزان غذایی که در طول روز مصرف می کنند و کالری وارد شده به بدن خود را نمی دانند، بنابراین نمی توانند روش کاهش وزن خود را مدیریت کنند. گاهی اوقات تنقلات، پرخوری، اشتهای کاذب… شما را به خوردن غذاهایی وادار می کند که کالری زیادی به بدن شما اضافه می کند و در طول روز آن را مخدوش می کند، باعث کاهش وزن و حتی افزایش وزن می شود. بنابراین توصیه می کنیم اگر اضافه وزن دارید، حداقل غذاهایی را که در طول روز مصرف می کنید یادداشت کنید تا میزان کالری ورودی به بدنتان را بهتر کنترل کنید و اگر متوجه شدید که پرهیز نمی کنید، می توانید این کار را انجام دهید.

3. برای از بین بردن شکاف وزن، فعالیت بدنی خود را افزایش دهید:

اصول هر چه وزن بیشتری از دست بدهید، برای حفظ آن باید تلاش و فعالیت بیشتری انجام دهید، زیرا با کاهش وزن، متابولیسم پایه شما کاهش می یابد. افزایش فعالیت های بدنی، به ویژه ورزش های قدرتی، از کند شدن متابولیسم اولیه جلوگیری می کند و خطر افزایش وزن را به حداقل می رساند.

توجه داشته باشید که در دوره کاهش وزن نباید از روز اول تمام توان خود را برای کاهش وزن بگذارید، زیرا به مرور زمان باید فشار را افزایش دهید و اگر در ابتدا تمام فشار را وارد کنید، ظاهر کاهش وزن است. اجتناب ناپذیر خواهد بود. همیشه به آرامی اما به طور مداوم میزان فعالیت های خود را تا رسیدن به وزن ایده آل خود افزایش دهید.

4. به اندازه کافی بخوابید تا از مرحله وزن خارج شوید:

خواب کافی احتمالا تنها چیزی است که انرژی شما را از بین نمی برد و در طول دوره کاهش وزن برای کاهش وزن بهتر و بیشتر شما را سرحال می کند. هنگام خواب، فعالیت های بدن شما تنظیم می شود و نیازهای آن برای شروع یک روز جدید آماده می شود. بهینه سازی های لازم در هنگام خواب مهمترین پارامتر برای حفظ روند کاهش وزن است که از مشکلاتی مانند کاهش وزن نیز جلوگیری می کند.

نظم خواب مهمترین عاملی است که باید رعایت کنید. به طور منظم در ساعت معین و به مقدار کافی بخوابید. خواب نامنظم به این معنی است که بدن شما زمان کافی برای سازگاری با شرایط و انجام پاکسازی لازم در طول خواب را ندارد. البته ممکن است گهگاهی در خواب پرهیز کنید، اما جای نگرانی نیست و روال عادی زندگی شما مهمتر از یک یا دو شب پرهیز به هر دلیلی است.

5. برای اصلاح کاهش وزن، رژیم غذایی را امتحان کنید

اگر در دوره کاهش وزن هستید، می توانید با ایجاد تغییراتی در طول دوره و در میان گذاشتن مشکل با تیم متخصصی که می توانند به شما در شکستن پله وزن خود کمک کنند، مرحله وزن خود را اصلاح کنید. البته باید توجه داشته باشید که خودتشخیصی و رژیم غذایی برای کاهش وزن توصیه نمی شود، بلکه باید با مشورت متخصص این کار را انجام دهید.

به عنوان مثال، رژیم غذایی ناشتا یا رژیم غذایی ناشتا برخی از انواع رژیم های غذایی با هدف از بین بردن کاهش وزن هستند که اغلب به مشتریان کمک می کنند. اما نحوه استفاده از این نوع رژیم ها و همچنین اینکه آیا بدن شما نیاز به استفاده از آنها دارد یا خیر نکته مهمی است. در هر صورت، اگر وزن اضافه کرده اید، کاملاً ممکن است با یک رژیم غذایی تخصصی که بر حذف اضافه وزن متمرکز است، افزایش وزن خود را قطع کنید.

6. برای خارج شدن از محدوده وزنی فقط به ترازو متکی نباشید:

گاهی اوقات افرادی که در بالاتنه به ما مراجعه می کنند، با وجود چربی سوزی، عدد روی ترازو تغییر نمی کند و افراد احساس می کنند وزن کم نکرده اند، اما در کل احساس سبکی و شادابی نسبتاً بالایی دارند. در چنین شرایطی مشخص است که افراد روی ترازو لاغر نشدند، بلکه چربی سوزی اتفاق افتاد و به دلیل تغییرات هورمونی و نوسانات وزن، کاهش وزن آنها محسوس نبود!

در چنین شرایطی به یاد داشته باشید که آیا در حال کاهش وزن هستید یا خیر. بهتر است با توجه به سایز خود قضاوت کنید. اگر قد شما نسبت به تاریخ وزن گیری قبلی کاهش یافته است یعنی در حال چربی سوزی هستید و خبری از افزایش وزن نیست و جای نگرانی نیست نگران باشید.

7. برای اصلاح مرحله وزن عجله نکنید:

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که برای خارج شدن از مرحله وزنی عجله نکنید. هر چقدر هم که با اعمال فشار بیشتر سعی کنید سریعتر از مرحله وزنه خارج شوید، ممکن است شرایط بدتر شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بهترین راه برای کاهش وزن، کاهش وزن به آرامی است! این توصیه در مورد گام وزنی نیز صادق است! اگر قصد خروج از مرحله وزن را دارید، باید صبور باشید و طبق اصول پیش بروید تا رکود وزنی شما شکسته شود و بتوانید دوباره کاهش وزن را تجربه کنید.

البته باید بدانید که شما فردی با تجربه در مقاومت بدن هستید که در صورت تکرار اشتباهات گذشته و اعمال فشار و روش های اشتباه کاهش وزن، بیشتر از افراد دیگر درگیر این مرحله خواهید شد. پس همیشه سعی کنید برای رسیدن به تناسب اندام مسیر صحیح و اصولی کاهش وزن را دنبال کنید.

غذاهای مناسب برای کاهش وزن

علاوه بر رفتارهایی که برای کاهش وزن اتخاذ می کنیم که گاهی منجر به افزایش وزن می شود، رژیم غذایی ما نیز تاثیر بسزایی در آن دارد. به عبارت دیگر، وقتی برخی غذاها را کمتر و برخی دیگر را بیشتر بدون در نظر گرفتن نیازهای بدن مصرف می کنیم، احتمال بروز مشکلات مختلف را افزایش می دهیم. اما اگر در دوره کاهش وزن باشیم، احتمال کاهش وزن را دو برابر می کنیم. از آنجایی که تمام فشارهایی که در مورد آن صحبت کردیم به دلیل فعالیت های شدید و بیش از حد بر بدن وارد می شود، می تواند با یک رژیم غذایی نامنظم و نامتناسب نیز به بدن وارد شود.

بنابراین باید به ترتیب و تناسب غذاها در برنامه خود توجه داشته باشید تا همه دسته از مواد غذایی لازم برای حفظ سلامتی و شادابی شما به موقع و به مقدار کافی وارد بدن شوند تا زمینه ساز ایجاد نشوند. افزایش وزن یا مشکلات مشابه بنابراین، حتما به توصیه های زیر توجه کنید.

1. پروتئین را برای خارج شدن از مرحله وزن حذف نکنید:

اصولا در رژیم های غیر اصولی تبعیض زیادی با پروتئین وجود دارد، زیرا اکثر افراد سعی می کنند میزان مصرف خود را کاهش دهند! اگرچه این اشتباه است و اتفاقاً باید مصرف پروتئین را در حد استاندارد کنترل کنید زیرا مصرف روزانه آن باعث افزایش 100 کالری سوخت و ساز بدن شما می شود و از طرفی سیری بسیار خوبی تلقی می شود و این باعث حفظ آن می شود. برای چندین ساعت سیر می شوید، بنابراین کمتر غذا می خورید و کالری کمتری در طول روز دریافت می کنید.

بهترین وعده غذایی برای مصرف پروتئین صبحانه است. طبق تحقیقات، افرادی که در وعده صبحانه پروتئین می خورند، در طول روز کمتر گرسنه خواهند بود و میان وعده های کمتری مصرف می کنند.

2. برای رسیدن به نقطه عطف وزن، فیبر بیشتری بخورید:

غذاهای غنی از فیبر همراه همیشگی شما در رژیم های کاهش وزن هستند. اگر می خواهید اشتهای خود را کنترل کنید و در طول روز غذای کمتری مصرف کنید، حتماً انواع غذاهای غنی از فیبر را در برنامه خود بگنجانید، زیرا این غذاها حرکت غذا را از طریق سیستم گوارشی کند می کنند و به هضم سریعتر مواد مغذی کمک می کنند. احساس سیری

مرتبط:  چرا دیواره مخزن دماسنج باید نازک باشد

متأسفانه از آنجایی که منابع فیبری از سفره های روزانه ما ناپدید شده است، مصرف فیبر به حداقل رسیده است، اما اگر می خواهید سیستم گوارشی سالمی داشته باشید، کاهش وزن مطلوبی را تجربه کنید و همچنین از افزایش وزن جلوگیری کنید، باید از غذاهای غنی استفاده کنید. فیبر بهترین منابع فیبر عبارتند از:

میوه ها و سبزیجات

غلات کامل

غلات و حبوبات

آجیل و دانه ها

توت ها

انواع لوبیا

سیب

3. نقش مایعات در افزایش وزن چیست؟

نوشیدنی ها به خصوص آب می توانند متابولیسم شما را تا 30 درصد افزایش دهند که به تدریج به کاهش وزن بیشتر کمک می کند. علاوه بر اهمیت مایعات برای کاهش وزن، مصرف هر چه بیشتر آب به تضمین سلامتی و حفظ نشاط شما به صورت روزانه کمک می کند. این دو جزء در نهایت روند کاهش وزن بهتر و سالم تری را به شما می دهند.

در کنار آب، نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن نیز مفید است و در صورت استفاده از آن به عنوان مکمل یک دوره اولیه لاغری، می تواند چربی سوزی شما را تا 17 درصد افزایش دهد. قهوه نیز به همین ترتیب تاثیر مثبتی بر فرآیند چربی سوزی دارد، به طوری که با افزایش متابولیسم، در کنار رژیم غذایی و ورزش به چربی سوزی آسانتر کمک می کند.

تفاوت بین استپ وزنه و تثبیت وزن چیست؟

با توجه به اینکه وقتی پرش وزنه اتفاق می افتد، وزن شما کاهش نمی یابد و نوعی مقاومت احساس می کنید، ممکن است فکر کنید وزن شما در حال حرکت و تثبیت نیست و علاوه بر این، احساس خوبی دارید! اما واقعیت این است که اینطور نیست و تثبیت وزن با تثبیت وزن تفاوت زیادی دارد و قابل مقایسه نیستند.

وقتی از یک آستانه وزنی عبور می کنید، وزن شما از مقدار مشخصی پایین نمی آید! اما اگر پرهیز کنید یا قاعدگی خود را نیمه تمام رها کنید، قطعا اضافه وزن خواهید داشت و چاق خواهید شد. اکثر عزیزانی که از این مشکل رنج می برند مدام اضافه وزن پیدا می کنند اما هر چقدر هم که برای کاهش وزن تلاش می کنند با مقاومت هایی روبرو می شوند به گونه ای که نه تنها به سختی لاغر می شوند بلکه وزنشان پایین نمی آید. کمتر از مقدار مشخصی نیست

اما وقتی صحبت از تثبیت وزن به میان می آید، به اندام ایده آل یا حداقل وزن دلخواه خود رسیده اید و اکنون پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره با رعایت اصول و شناخت سبک زندگی صحیح، وزن شما در محدوده مشخص و مانند قبل ثابت می ماند. . ما دائماً وزن اضافه نمی کنیم. به عبارت دیگر شما با موفقیت یک دوره کاهش وزن را با نتایج ماندگار دنبال کرده اید که با پلاتو وزن بسیار متفاوت است.

پاسخ به سوالات متداول در مورد مراحل وزن دار

استپ وزن یعنی چه؟

هنگامی که بدن شما در هنگام کاهش یا افزایش وزن، مقاومتی را تجربه می کند به طوری که با وجود رعایت رژیم غذایی و فعالیت های ورزشی، وزن شما تغییر قابل توجهی نمی کند، در وضعیت فلات قرار دارید.

چرا وزنم کم نمی‌شود؟

اصولاً مقاومت بدن و عدم کاهش وزن دلایل مختلفی دارد اما به طور کلی روند لاغری غیر اصولی باعث شده بدن شما در مقطعی وزن کم کند و اجازه کاهش وزن بیشتر را به شما نمی دهد.

شوک به بدن برای رفع استپ وزنی چطوریه؟

شوک دادن به بدن برای برداشتن گام وزن به معنای ایجاد تغییرات سریع و ناگهانی در روند کاهش وزن است تا مقاومت بدن در برابر چربی سوزی از بین برود و بتوانید دوباره وزن کم کنید. شوک بدنی باید زیر نظر یک تیم تخصصی رخ دهد.

چطور استپ وزنی رو رفع کنیم؟

بهترین راه برای درمان کاهش وزن، جلوگیری از وقوع آن است، با این حال، در این مقاله توضیحات تکمیلی زیادی در مورد راه حل هایی برای توقف کاهش وزن یا جلوگیری از وقوع آن ارائه کرده ایم.

چطور از بروز استپ وزن جلوگیری کنیم؟

بهترین توصیه برای جلوگیری از افزایش وزن این است که هرگز با فشار بیش از حد به بدن خود وزن خود را به سرعت کاهش ندهید! فشار بیش از حد بدون شک شما را دچار افزایش وزن می کند، از طرفی کاهش وزن آهسته و معقول از مشکلاتی مانند کاهش وزن جلوگیری می کند.

مهم ترین نشانه های استپ وزنی چی هستن؟

کاهش سرعت چربی سوزی، ثابت نگه داشتن وزن و افزایش وزن بدون کاهش وزن از نشانه های کاهش وزن است.

چرا استپ وزن طولانی و شدید دارم؟

مدت زمان درگیری با گام وزنه و شدت آن کاملاً به شرایط بدنی و عملکرد شما بستگی دارد. هر چه غیر اصولی و فشرده تر وزن کم کنید، بیشتر و فشرده تر در کاهش وزن شرکت خواهید کرد.

اندام جدیدت رو بساز

با روش نوروتراپی کاهش وزن بالاتنه، یاد می گیرید که چگونه به طور ریشه ای وزن کم کنید. به سادگی جلسه مشاوره خود را رزرو کنید تا یک بار برای همیشه در 3 ماه آینده وزن کم کنید!

رزرو مشاوره رایگان

نتایج دوره:

مصاحبه با برخی از قهرمانان کاهش وزن ما را بررسی کنید و از تجربه آنها در مورد کاهش وزن سریعتر یاد بگیرید.

دلایل زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. علت افزایش وزن ممکن است بازگشت به عادات غذایی قدیمی، کاهش فعالیت بدنی یا عادات بد خواب یا استرس بیش از حد باشد. با این حال، دلیل اصلی افزایش وزن به «نقطه تنظیم» بدن شما مربوط می شود.

در ابتدای سفر قول می دهید با اراده و تلاش زیاد وزن کم کنید. همزمان رژیم می گیرید و ورزش می کنید. هفته های اول همه چیز خوب پیش می رود. اما ناگهان همه شادی های شما تبدیل به نگرانی می شود، زیرا دیگر خبری از این کاهش وزن سریع نیست و دچار کاهش وزن شده اید.

اگرچه رژیم غذایی و برنامه غذایی خود را به دقت دنبال می کنید، وزن شما کاهش نمی یابد. دلایل پیاده روی سنگین چیست و برای رهایی از آن چه باید کرد؟ در ادامه به سوالاتی در مورد وزن گام پاسخ خواهیم داد.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

گام وزنی چیست؟

گاهی اوقات پیش می آید که روند کاهش وزن در حین رژیم متوقف می شود. در بیشتر موارد افزایش وزن 2 تا 4 هفته طول می کشد و فرد در این مدت وزنی کم نمی کند.

برای برخی افراد، این مشکل به طور ناگهانی و برای برخی دیگر به تدریج رخ می دهد. مثلاً فرد در هفته اول 1.5 کیلو، در هفته دوم 1 کیلو، در هفته سوم نیم کیلو و در هفته آخر بدون وزن کم می کند.

دلایل کاهش وزن دکتر کرمانی را بشنوید:

انواع مراحل وزنه چیست؟

نقطه عطف وزن زمانی است که وزن شما یک ماه پس از وزن‌کشی ثابت بماند و اصلاً تغییر نکند. در واقع می توان گفت که پرش وزن زمانی اتفاق می افتد که شما برنامه غذایی خود را مرحله به مرحله اجرا کرده باشید، اما نه وزن و نه قد شما تغییر نکرده باشد. انواع پله های وزنه را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

بدون وزن کاذب

وزن کاذب زمانی اتفاق می افتد که وزن شما بر اثر عوامل مختلف کاهش یافته باشد که کاملا موقت و کاذب است. در واقع با حذف عوامل این نوع وزنه پله ای خود به خود از بین می رود.

اگر وقت مطالعه مقاله را ندارید می توانید فایل صوتی آن را گوش دهید:

مثلاً هر بار بعد از غذا خوردن روی ترازو می گذارید یا مدتی است که از کورتون استفاده می کنید. کورتون یکی از داروهایی است که باعث احتباس آب در زیر پوست و در نتیجه افزایش وزن می شود. خوشبختانه به محض قطع مصرف این دارو متوجه کاهش وزن خود خواهید شد.

بدون وزن واقعی

یک فلات وزن واقعی زمانی اتفاق می افتد که وزن شما به دلیل سازگاری متابولیک تثبیت شود و باید برای رهایی از آن اقداماتی انجام دهید. سازگاری متابولیک به واکنش بدن به کمبود کالری اشاره دارد.

وقتی مواد مغذی کافی مصرف نمی کنید، بدن کمبود کالری را با کاهش سرعت متابولیسم جبران می کند. در نتیجه کاهش وزن واقعی را تجربه خواهید کرد. ابتدا فاکتورهای گام وزن تقلبی را با هم بررسی می کنیم، سپس گام وزن واقعی را بررسی می کنیم.

بلک فرایدی

چه چیزی باعث اشتباه وزن می شود؟

دلایل زیادی برای این اشتباه سنگین وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

عدم رعایت برنامه غذایی

مهمترین عامل کاهش وزن، اشتباه و عدم تداوم در برنامه غذایی است. علاوه بر این، پس از چند هفته رژیم غذایی، به مرور زمان فرد فکر می کند که بر برنامه غذایی خود تسلط یافته و آن را کنترل کرده است و دیگر طبق برنامه عمل نمی کند.

این احساس امنیت کاذب یکی از دلایل اصلی افزایش کالری دریافتی است. بعلاوه، در حالی که بیش از آنچه نیاز داشتید، فکر می کنید زیاد غذا نخورده اید.

کاهش فعالیت بدنی

گاهی اوقات علت افزایش وزن به مقدار غذا مربوط نمی شود، بلکه به میزان فعالیت شما بستگی دارد. اگر سطح فعالیت شما کاهش یابد، اما میزان کالری مصرفی شما ثابت بماند، نوعی ناهماهنگی بین کالری مصرفی و کالری دریافتی وجود دارد.

به عنوان مثال، وقتی به خانه جدیدی نقل مکان می کنید و تحرک شما در خانه جدید کاهش می یابد. ممکن است به کالری کمتری نیاز داشته باشید، اما همان مقدار غذای قبلی را می خورید. در نتیجه وزن شما تغییر نمی کند و دچار اشتباه وزن می شوید.

یک علت استپ وزن، عدم فعالیت فیزیکی کافی در یک شبانه‌روز و مداومت این کار است.

دست کم گرفتن کالری مصرفی

دلیل دیگر به نفع مرحله وزنی، راحتی بررسی میزان کالری مصرفی است. تخمین تعداد کالری موجود در یک غذا بسیار دشوار است. این مشکل زمانی تشدید می شود که شما سعی می کنید همه چیز را به روشی تخمین زده و اندازه گیری شده با چشم مصرف کنید.

توزین نادرست

هنگام وزن کردن، همه شرایط شما باید یکسان باشد. به عنوان مثال، اگر برای اولین بار بدون لباس وزن خود را انجام دهید، دفعه بعد باید بدون لباس وزن کنید. بهترین زمان برای وزن کردن، صبح با معده خالی، پس از اجابت مزاج با پوشیدن لباس نازک است.

احتباس آب در بدن

یکی از دلایل کاهش وزن می تواند احتباس آب در بدن باشد. هورمون کورتیزول یکی از عوامل موثر در احتباس آب در بدن است. وقتی استرس دارید، هورمون کورتیزول در بدن ترشح می شود و این ترشح منجر به احتباس آب در بدن می شود. دلایل دیگر احتباس آب در بدن عبارتند از:

مصرف نمک

مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید

سیکل قاعدگی (در دوران قاعدگی، 3 روز قبل و 3 روز بعد از قاعدگی، به دلیل افزایش آب در بدن، ترازو وزن بیشتری را نشان می دهد.)

مکمل هایی مانند کراتین

استفاده از کورتون

مصرف نمک زیاد موجب حبس آب در بدن شده و یکی از علل استپ وزنی است.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که اگرچه احتباس آب در بدن باعث افزایش وزن می شود، اما موقتی است و به محض رفع تجمع مایعات، افزایش وزن نیز کاهش می یابد.

کاهش وزن واقعی به این معنی است که پس از حذف همه احتمالات بالا و انتظار 2 تا 4 هفته همچنان در حال کاهش وزن هستید. با هم دلایل این تغییر وزن واقعی را بررسی خواهیم کرد.

علت واقعی وزنه برداری از پله چیست؟

کاهش وزن آهسته به دلیل کاهش وزن بیشتر

انتظارات غیر واقعی کاهش وزن باعث می شود ما به سمت افراط در کاهش وزن برویم. فردی 104 کیلوگرمی را در نظر بگیرید که در هفته 1 درصد چربی بدن خود را از دست می دهد. چنین فردی در یک هفته 1 کیلو از وزن خود را از دست می دهد.

حال فرض کنید وزن او به 200 پوند برسد و همچنان 1 درصد از چربی بدنش را از دست بدهد. چه اتفاقی می افتد این فرد این بار در کمتر از یک کیلو وزن خود را 15 درصد کاهش می دهد. یعنی در وزن کشی بعدی به جای 1 کیلو 900 گرم کم می کند و به آرامی وزن کم می کند.

کاهش اثر حرارتی غذا

بدن شما بسیار باهوش است. وقتی کالری کمتری مصرف می کنید، بدن کالری کمتری نسبت به قبل می سوزاند تا از گرسنگی در امان بماند. در نتیجه کاهش وزن آهسته تری خواهید داشت.

کاهش فعالیت خالص

فعالیت های خالص حرکاتی هستند که شما ناخودآگاه انجام می دهید. هنگامی که کالری خود را محدود می کنید، بدن شما نیز مقدار کالری را که از طریق فعالیت خالص می سوزاند به منظور صرفه جویی در انرژی کاهش می دهد.

اگر به دنبال راه حل های گام به گام وزن هستید، این ویدیو را از دست ندهید:

برای افزایش وزن چه باید کرد؟

اکنون که دلایل این افزایش وزن را می دانیم باید به دنبال راه حلی برای رفع آن باشیم. در ادامه روش های مفیدی برای حل این مشکل ارائه خواهیم داد. با ما بمان.

استرس خود را کنترل کنید

استرس می تواند به عنوان یک مانع برای کاهش وزن دیده شود. همانطور که در بالا ذکر شد، استرس باعث افزایش تولید کورتیزول در بدن می شود. کورتیزول یا هورمون استرس یکی از عوامل تجمع چربی در ناحیه شکم است. این را در زنان بسیار بیشتر از مردان مشاهده می کنیم. بنابراین، تولید بیش از حد کورتیزول، کاهش وزن را دشوار می کند.

پروتئین را نادیده نگیرید

مصرف پروتئین متابولیسم شما را 100 کالری افزایش می دهد و چون بسیار سیر کننده است، به طور خودکار باعث می شود که چند صد کالری کمتر در روز مصرف کنید.

صبحانه بهترین وعده غذایی برای دریافت پروتئین است. بر اساس مطالعات، افرادی که در وعده صبحانه پروتئین مصرف می کنند، کمتر دچار پرخوری می شوند.

غذاهایی که می خورید را یادداشت کنید

گاهی اوقات به نظر می رسد که با وجود اینکه زیاد غذا نمی خورید، باز هم برای کاهش وزن تلاش می کنید. طبق مطالعات، اکثر مردم نمی دانند چه مقدار غذا می خورند. نوشتن کالری درشت مغذی هایی که مصرف می کنید، چیزهای زیادی در مورد آنها به شما می گوید.

فعالیت خود را افزایش دهید

یکی از دلایل کاهش وزن کم تحرکی است. فعال بمانید تا از تحمل وزن خودداری کنید، زیرا عدم تحرک بدنی عامل اصلی این مشکل است. افزایش میزان فعالیت تاثیر بسزایی در روند گام وزنی دارد. متأسفانه متابولیسم پایه با کاهش وزن کند می شود.

انجام ورزش به خصوص ورزش های قدرتی از کاهش متابولیسم پایه جلوگیری می کند. ورزش هایی مانند ایروبیک و ورزش های تناوبی با شدت بالا نیز برای کاهش وزن بیشتر موثر هستند.

فیبر بیشتری بخورید

فیبر، به ویژه فیبر محلول، حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش کند می کند و باعث می شود شما سریعتر احساس سیری کنید. سعی کنید روزانه 30 گرم فیبر از میوه ها، سبزیجات تازه و غلات کامل دریافت کنید.

به جای پرخوری احساسی، از بهترین منابع فیبر استفاده کنید:

میوه ها و سبزیجات

غلات کامل

غلات و حبوبات

آجیل و دانه ها

توت ها

انواع لوبیا

سیب

برای پیشگیری از استپ وزنی حتما فیبر بیشتری در رژیم لاغری خود بگنجانید.

به اندازه کافی خوابیدن

یکی از دلایل کاهش وزن بی خوابی یا کم خوابی است. خواب ناکافی یا بی کیفیت نیز می تواند منجر به افزایش وزن شود زیرا با کاهش سطح متابولیسم و ​​تغییر سطح هورمون ها باعث افزایش اشتها می شود.

به بدنت شوک بده

گاهی اوقات بدن شما به مقدار غذایی که می خورید عادت می کند. در چنین مواقعی و برای درمان افزایش وزن می توانید فقط برای یک وعده و یک وعده به بدن خود استراحت دهید یا به اصطلاح بوفه باز بخورید. باید توجه داشته باشید که فقط یک بار و همچنین در یک وعده مجاز به انجام این کار هستید.

رژیم ناشتا را امتحان کنید

روزه متناوب یا روزه متناوب یعنی 16 ساعت در روز چیزی نخورید و 8 ساعت باقی مانده را می توانید بخورید. در طول این 16 ساعت، بدن تمام گلوکز و گلیکوژن ها را مصرف می کند و سپس به سمت چربی ها حرکت می کند.

به یاد داشته باشید که برای 8 ساعت باقی مانده فقط می توانید از همان مقدار غذایی که مجاز به مصرف آن هستید در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

رژیم گرفتن با دکتر کرمانی عوارض نداره!

بزرگترین ویژگی رژیم دکتر کرمانی عدم افزایش وزن است. اگر از افزایش وزن رنج می برید او به شما راه حلی می دهد تا سریعا از شر آن خلاص شوید.
همیشه تناسب اندام با دکتر.

برای ثبت نام کلیک کن

آب، چای سبز یا قهوه بنوشید

به جای پرخوری احساسی، غذاهای سالم را جایگزین کنید. نوشیدن آب می تواند متابولیسم را 24 تا 30 درصد افزایش دهد. این مشکل به تدریج منجر به کاهش وزن می شود.

چای سبز علاوه بر آب حاوی آنتی اکسیدان هایی نیز هست که چربی سوزی را تا 17 درصد افزایش می دهد. قهوه همچنین ممکن است با افزایش متابولیسم و ​​اثرات چربی سوزی ورزش، عامل موثری در مهار افزایش وزن باشد.

فقط به ترازو تکیه نکنید

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام وزن کردن باید به آن توجه کنید این است که ترازو تنها معیار تغییرات شما نیست. گاهی ممکن است عدد روی ترازو نشان دهد که وزن شما یکسان است، اما قد شما تغییر کرده است.

به علاوه، اگر هر روز ورزش کنید، بدن شما می تواند در عین سوزاندن چربی، عضله بسازد. همانطور که می دانید وزن عضله بسیار بیشتر از چربی است و تعداد بیشتری در ترازو دارد. آنالایزر بدن یکی از بهترین راه ها برای اطلاع از میزان چربی، ماهیچه و آب بدن است.

آنچه از مقاله استپ وزن آموختیم:

به یاد داشته باشید که افزایش وزن ترسناک نیست و علت افزایش وزن کاملاً مشخص است و با شناسایی دقیق آن مانند عدم فعالیت بدنی و رژیم غذایی نامناسب می توانید آن را برطرف کرده و به روند کاهش وزن بازگردید. تنها با رعایت نکات بالا می توانید از این وضعیت خلاص شوید. مطمئن شوید که دلایل افزایش وزن و راه حل مناسب برای برون رفت از آن را پیدا کرده اید تا روند کاهش وزن شما با مشکل مواجه نشود و بدون مشکل به وزن ایده آل خود برسید.

امتیاز 4.3 از 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا