چرا نباید شب ها ناخن بگیریم

ناخن ها منبع بخشی از ذخیره کلسیم بدن هستند و از آنجایی که این ذخیره در طول شب غنی می شود، بهتر است ناخن های خود را در شب کوتاه نکنید.

نکات منفی کوتاه کردن ناخن در شب افسانه های قدیمی است. ظاهر این اسطوره آنقدر ساده لوحانه است که شاید نیازی به بازگشت به آن نباشد. چیدن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن کلسیم ذخیره شده می شود. در این مقاله از مجله دلتا در مورد مضرات کوتاه کردن ناخن در شب صحبت می کنیم.

مضرات چیدن ناخن در شب

دلیل علمی ممنوعیت کوتاه کردن ناخن در شب

بر اساس تحقیقات اخیر دانشمندان، مشخص شده است که کلسیم اضافی بدن در پایان روز در ناخن ها جمع می شود و ناخن ها به عنوان یک مخزن موقت کلسیم بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

این کلسیم اضافی در ساعات اولیه روز به جریان خون باز می گردد و مورد استفاده قرار می گیرد. چیدن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده می شود. علاوه بر این، اولین اثرات کمبود کلسیم را می توان در بینایی مشاهده کرد.

چیدن ناخن در شب می تواند منجر به مرگ شود

طبق یک افسانه ژاپنی، چیدن ناخن در شب می تواند منجر به مرگ شود. عمر را کوتاه کنید و ارواح شیطانی را جذب کنید. برخی نیز معتقد بودند که بخشی از روح شما در ناخن‌های شما قرار دارد.

در گذشته به دلیل کمبود نور می توانستند با کوتاه کردن ناخن های خود در شب به خود آسیب برسانند.

تقویت این باور که کوتاه کردن ناخن در شب ممنوع است ریشه در روزهایی دارد که در شب نور کافی نبود و انسان ها از نور آتش و لامپ به عنوان روشنایی استفاده می کردند و ناخن های خود را با ابزار نوک تیز کوتاه می کردند.

کمبود نور و استفاده از این وسایل باعث می شود افراد با کوتاه کردن ناخن های خود در شب آسیب ببینند.

مطالب پیشنهادی: اطلاعات تولید رنگ را بخوانید.

در افسانه های قدیمی چیزهای زیادی در مورد مضرات کوتاه کردن ناخن در شب وجود دارد. ممکن است فکر کنید همه اینها خرافات ساده و ابتدایی هستند، اما توضیحات علمی نیز برای آن وجود دارد.

اگرچه هنوز صحت این توضیحات مشخص نیست، اما موضوع بحث های زیادی است و بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است. به عنوان مثال، گفته می شود که خاراندن ناخن در شب منجر به از دست دادن کلسیم ذخیره شده می شود.

در این مقاله به دلایل خرافی کوتاه کردن ناخن و دلایل علمی آن می پردازیم. با روزت باش

دلیل علمی ممنوعیت کوتاه کردن ناخن در شب

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که کلسیم اضافی موجود در بدن در پایان روز در ناخن ها جمع می شود و ناخن ها به عنوان ذخیره موقت کلسیم در بدن استفاده می شوند. این کلسیم اضافی در ساعات اولیه روز به جریان خون باز می گردد و مصرف می شود. چیدن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده می شود. علاوه بر این، اولین اثرات کمبود کلسیم را می توان در بینایی مشاهده کرد.

توصیه های اسلام

یکی از کارهای مستحبی که اسلام بر آن تاکید دارد این است که به هر نحوی ناخن بچینید. البته بهتر است این کار را در روز جمعه انجام دهید و از انگشت کوچک دست چپ شروع کنید و با انگشت کوچک دست راست پایان دهید.

در نتیجه در تمام ساعات شبانه روز جایز است و بر اساس تحقیقات انجام شده، روایتی مبنی بر کراهت از ناخن کشیدن در شب به دست نیامده است. بنابراین بحث در مورد علت انزجار بی معنی است.

افسانه قدیمی و خرافات ممنوعیت ناخن در شب

هیچ گزارشی از پرتاب میخ به چاه پیدا نشده است. اما آنچه در روایات آمده این است که مستحب است بعد از چیدن ناخن دفن شود. شایعه مطرح شده مبنای علمی ندارد و علاوه بر اینکه کلسیم در ناخن ها ذخیره نمی شود، مکانیسمی برای ذخیره این کلسیم در شب و بازگرداندن آن در روز به بدن وجود نداشت. مشخص نیست که هدف از این شایعه چه بوده است، اما به احتمال زیاد دلیلی بر یک افسانه قدیمی است:

مرتبط:  چطوری تو لپ تاپ اینستا نصب کنیم

طبق یک افسانه ژاپنی، چیدن ناخن ها در شب می تواند منجر به مرگ، کوتاه شدن عمر و جذب ارواح شیطانی شود. همچنین برخی بر این باور بودند که بخشی از روح شما در ناخن های شماست و نگه داشتن آن در شب باعث می شود در شبی پر از ارواح شیطانی بخشی از روح خود را رها کنید.

در گذشته به دلیل کمبود نور می توانستند با کوتاه کردن ناخن های خود در شب به خود آسیب برسانند.

تقویت این باور که کوتاه کردن ناخن در شب ممنوع است ممکن است ریشه در زمانی داشته باشد که نور کافی در شب وجود نداشت. در آن زمان مردم از آتش و چراغ چراغ به عنوان روشنایی استفاده می کردند و ناخن های خود را با ابزار تیز می بریدند.

کمبود نور و استفاده از این وسایل باعث می شود افراد با کوتاه کردن ناخن های خود در شب آسیب ببینند. علاوه بر این، در این صورت تکه های ناخن ممکن است در غذای انسان بیفتد و برای او مشکل ایجاد کند.

خواندن این مقالات را نیز به شما پیشنهاد می کنیم:

چرا ناخن هایمان را می جویم؟ و چگونه از جویدن ناخن خودداری می کنید؟

شکل و رنگ ناخن چه اطلاعاتی می تواند در مورد سلامتی شما فاش کند؟

6 راه حل ساده که به شما امکان می دهد ناخن ها و پاهای زیباتری داشته باشید

20 خرافات و باورهای غلط در کشورهای مختلف جهان را بشناسید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ طبق تحقیقات اخیر دانشمندان مشخص شده است که کلسیم اضافی موجود در بدن در پایان روز در ناخن ها تجمع می یابد و ناخن ها به عنوان ذخیره موقت کلسیم در بدن استفاده می شوند و این کلسیم اضافی به جریان خون باز می گردد و زودتر در روز مصرف می شود. چیدن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده می شود.

علاوه بر این، اولین اثرات کمبود کلسیم را می توان در بینایی مشاهده کرد.

یکی از کارهای مستحبی که اسلام بر آن تاکید دارد این است که به هر نحوی ناخن بچینید. البته بهتر است این کار را در روز جمعه انجام دهید و از انگشت کوچک دست چپ شروع کنید و با انگشت کوچک دست راست پایان دهید.

در نتیجه در تمام ساعات شبانه روز جایز است و بر اساس تحقیقات انجام شده، روایتی مبنی بر کراهت از ناخن کشیدن در شب به دست نیامده است. بنابراین بحث علت انزجار بی معناست.

همچنین روایتی از انداختن میخ در چاه یافت نشد. اما آنچه در روایات آمده این است که مستحب است بعد از چیدن ناخن دفن شود.

منبع: جام نیوز

انتهای پست/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا