چطور با هویج گل درست کنیم

سرویس آشپزخانه ستاره – حتما عکس های زیبایی از تزیین هویج روی عکس سفره آرایی را دیده اید. اما آیا خودتان این کار را کرده اید که میزی زیباتر با دکوراسیون ساده هویجی شکل داشته باشید؟ اگر با ما باشید اصلا سخت نیست.

طرز تزیین هویج به شکل گل

هویج را در بشقاب به ورقه های نازک برش دهید. آن ها را چند دقیقه در آب نمک قرار دهید تا بافت آن ها نرم و آماده شکل گیری شود. سپس برش های هویج را از آب نمک خارج کرده و پشت سر هم بچینید و به صورت رول جمع کنید. سپس با استفاده از دو خلال دندان آن ها را در کنار هم بچسبانید. در انتها آن را در ظرف مورد نظر قرار داده و به شکل غنچه گل با دقت باز کنید. می توانید گل هویج خود را با لایه های نازک خیار تزئین کنید. می توانید از این هویج برای تزیین سالاد الویه و خوشرنگ شدن سالاد فصل مجلس استفاده کنید.

آموزش تصویری تزیین هویج به شکل گل

گل هویج

موارد مورد نیاز:

هویج – 1 پوست کن بلند و نازک

ابزار چاقو

ابتدا با استفاده از سبزی گیر یا چاقوی تیز، هویج را پوست بگیرید تا کاملا صاف شود.

با یک چاقوی تیز از انتهای هویج شروع کنید و تا آخر کار V یا 7 های کوچک برش بزنید.

سعی کنید آن را به شکل منظم انجام دهید

دور بعدی گلبرگ ها از وسط دو گلبرگ بالایی درست می شود.
هر دور گلبرگ باید یک اندازه باشد.

نوک آن را با یک چاقوی معمولی صاف کنید. نوک باید اشاره داشته باشد. در اینجا گلبرگ باید بلندتر و نازک تر از همه گلبرگ های دیگر باشد

کار ما تمام شده است. از این گل زیبا می توانید برای تزیین سالاد میوه و غذا استفاده کنید. برای سفره ماه رمضان نیز بسیار مناسب است.

خواص هویج

1. شخصیت هویج گرم و مرطوب است.
2. هویج گرفتگی و انسداد کبد را باز می کند.
3. هویج ملین است. قبل از غذا دو عدد هویج آب پز بخورید.
4. هویج مقوی معده است، بهتر است با برنج پخته شود، مشروط بر اینکه برنج صاف نباشد. باعث تقویت قوای جنسی و افزایش اسپرم می شود. هویج به هضم غذا کمک می کند.
7. یک غذای لذیذ: هویج را به قطعات کوچک خرد کنید، آن را با عسل کاملا بجوید و لذت ببرید. این غذا برای تقویت قوای جنسی بسیار مفید است و همچنین اندام های داخلی معده، رحم و هضم را تقویت می کند.
8. افراد با طبع گرم بهتر است هویج را با گوشت بپزند و بخورند. کسانی که از بیماری های گوارشی رنج می برند بهتر است کمتر از هویج خام استفاده کنند. کسانی که سنگ کلیه دارند داخل تربچه ای که خالی کرده اند 4 گرم دانه هویج و 4 گرم دانه شلغم می ریزند سپس سر تربچه را در ظرفی گذاشته و روی آتش یا در فر می گذارند تا پخته شود و می خورند. . ادرار استفاده می شود.
11. کسانی که کم خون هستند صبح ناشتا یک لیوان آب هویج با کمی عسل بنوشند. هویج همه انواع سرطان از جمله سرطان ریه و پانکراس را کاهش می دهد. کسانی که معتاد به دخانیات هستند نباید خوردن هویج را فراموش کنند. هویج خام کلسترول خون را کاهش می دهد، به شرطی که حداقل 200 گرم در وعده صبحانه بخورید. خوردن هویج پخته سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. برای پخت هویج بیشتر از 15 دقیقه وقت نگذارید، اگر بخارپز باشد خیلی بهتر است. کسانی که کرم دارند باید هویج رنده شده را به مدت 8 روز ناشتا بخورند، حدود صد تا دویست گرم با کمی آبلیمو. برای درمان سوختگی هویج رنده شده را به صورت کمپرس داخل پارچه قرار دهید. از این روش می توان برای درمان سودا، جوش و اگزما استفاده کرد. برای تقویت و رشد بدن و مراقبت از استخوان های نرم در کودکان هویج رنده شده با لیموترش بدهید. افراد عصبانی یا افراد مسن ضعیف و ناتوان هویج بخورند، بهتر است هویج پخته شود. اگر هر روز صبح بدون ناشتا یک لیوان آب هویج بنوشید، رنگ صورتتان را روشن می کند. برای درمان زردی صبحگاهی آب هویج را با معده خالی بنوشید. ماسک هویج رنگ چهره را روشن می کند و افتادگی پوست را محکم می کند. خوردن هویج بینایی را تقویت می کند و چشم را درخشان می کند. خوردن هویج برای کسانی که از دیابت رنج می برند مفید است. کسانی که فشار خون بالا دارند خوردن هویج را فراموش نکنند. هویج بازکننده رگ های خونی است. کسانی که متابولیسم بدنشان خوب نیست باید هویج کمتری مصرف کنند زیرا مصرف آن به دلیل وجود اسید اگزالیک باعث تشکیل سنگ کلیه می شود. کسانی که از روماتیسم، درد مفاصل و نقرس رنج می برند، صبح ناشتا هویج بخورند. خوردن هویج با شیر و کمی عسل برای درمان ترشحات مجاری تنفسی مفید است. کسانی که از زخم معده و اثنی عشر رنج می برند کم کم آب هویج بنوشند. سعی کنید همیشه آب هویج تازه تهیه کنید.
33. خوردن آب هویج یرقان را سریع درمان می کند. افراد مبتلا به آسم باید آب هویج را با شیر صبح ناشتا بنوشند. آب هویج جوانی را برای مدت طولانی حفظ می کند. سوپ هویج غذای خوبی برای بیماران مبتلا به اسهال به خصوص کودکان است. کسانی که بدبین هستند و به دیگران مشکوک هستند باید هویج را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند. علاوه بر این، هویج نگرانی های غیر ضروری و بی اساس را از بین می برد.

مرتبط:  چگونه با قد کوتاه کنار بیاییم

++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++

5/5 – (1 امتیاز)

یکی از ترشی های سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که مانند سایر ترشی ها در پاییز یا زمستان تهیه می شود. ماده اصلی این ترشی گل کلم است اما سایر مواد آن در شهرهای مختلف کشور متفاوت است.

با مقدار مواد موجود در این دستور، می توانید یک گلدان بزرگ از گل کلم ترشی درست کنید. اگر می خواهید کم و بیش گل کلم ترشی درست کنید، به سادگی مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه گل کلم ترشی با پارسی دی همراه باشید.

عناصر

هویج۵۰۰ گرمفلفل سبز تند۵ عددسرکهبه اندازه کافیگل کلم متوسط۱ عددسیب ترشی۵۰۰ گرمنمک ، گلپر و ترخونبه اندازه کافی

طرز تهیه گل کلم ترشی

برای تهیه گل کلم مرینیت شده ابتدا گل کلم را بشویید سپس در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. در مرحله بعد ترخون را تمیز می کنیم و بعد از شستن آن را آبکشی می کنیم و می گذاریم تا آب اضافی آن خارج شود.

سپس هویج ها را پوست گرفته و ورقه ای برش می دهیم و در ظرف مناسبی می ریزیم. سیب های ترشی را پوست بگیرید و به اندازه هویج به طور مساوی خرد کنید و به هویج اضافه کنید.

در مرحله بعد گل کلم را نیز به اندازه هویج و سیب ترشی خرد می کنیم سپس مواد خرد شده را داخل ظرف می ریزیم. اندازه مواد خرد شده تاثیر زیادی در ظاهر ترشی دارد، بنابراین سعی می کنیم اندازه ها را با هم هماهنگ کنیم.

در مرحله بعد ترخون تازه را روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و روی مواد مرینیت شده می ریزیم. اگر ترخون تازه در دسترس ندارید، می توانید از ترخون خشک شده نیز استفاده کنید و آن را با دست خرد کنید.

و روی مواد مرینیت شده بریزید. در مرحله آخر گلپر را روی مواد ترشی بپاشید و مواد ترشی را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. لیوانی که می خواهیم ترشی را در آن بریزیم چک می کنیم تا کاملا خشک شود

و مواد ترشی را کم کم داخل لیوان می ریزیم و کنار هر ملاقه ترشی که می ریزیم چیلی سبز می گذاریم. سرکه و نمک را با هم مخلوط کنید

و ترشی را به مقداری که روی مواد سرکه را بپوشاند داخل شیشه میریزیم و درب شیشه را محکم میبندیم و حدود 15 روز در جای خنک نگهداری میکنیم سپس استفاده میکنیم. برای طعم یا رنگ متفاوت ترشی هم می توانید از لیپو استفاده کنید و یک ترشی قرمز به دست می آورید.

همچنین می توانید این ترشی را در 2 ساعت درست کنید که مواد ترشی را با سرکه مخلوط کرده و در قابلمه ریخته و روی اجاق بگذارید تا با هم بپزند. (از روی آتش بردارید)

طرز تهیه گل کلم ترشی خانگی خوشمزه با هویج و فلفل در خانه

3.8 (76.54%) 619 votes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا