چرا تغذیه سالم مهم است

مطمئنا، تغذیه سالم همیشه آسان نیست، اما متعهد شدن به یک رژیم غذایی سالم می تواند بهترین تصمیمی باشد که در زندگی خود می گیرید. خوردن غذاهای سالم نه تنها به شما احساس و ظاهر بهتری می دهد، بلکه به شما کمک می کند در هزینه های درمانی آینده خود نیز صرفه جویی کنید!

رژیم غذایی سالم به معنای مصرف لبنیات، غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، تخم مرغ و گوشت بدون چربی است. علاوه بر این، یک رژیم غذایی سالم به معنای پرهیز از غذاهایی است که حاوی مقدار زیادی سدیم و نمک، مقدار زیادی قند و چربی های اشباع هستند. به طور کلی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم باید از غذاهای پرکالری و شور، فست فودها، کراکرها، چیپس ها و سایر تنقلات فرآوری شده پرهیز کنید و فقط از غذاهای سالم و مغذی استفاده کنید.

اگر نمی دانید رژیم غذایی سالم چیست: رژیم متعادل: چه بخوریم و چه نخوریم تا سالم بمانیم؟

افراد به دلایل مختلفی مانند رسیدن به اندامی ایده آل، کاهش وزن یا داشتن سبک زندگی سالم به تغذیه سالم روی می آورند، اما بدانید که هدف از تغذیه سالم هرچه باشد، فواید بی شماری برای شما به همراه دارد. در اینجا دلایلی برای روی آوردن به غذاهای سالم وجود دارد که به افزایش انگیزه و مشارکت شما کمک می کند.

1- سبک زندگی سالم

به یاد داشته باشید که خوردن غذاهای ناسالم می تواند یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی، چاقی، دیابت، سرطان و سایر بیماری های مزمن باشد. اگر مواد معدنی، پروتئین ها و ویتامین های لازم برای بدن تامین نشود، شکی نیست که با افزایش چربی، توده عضلانی بدن کاهش می یابد. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که حداقل 30 درصد از سرطان ها با عادات غذایی و رژیم غذایی نامناسب مرتبط هستند.

2- افزایش بهره وری

مغز ما برای افزایش بهره وری و موفقیت در کسب و کار و زندگی به سوخت با کیفیت نیاز دارد. به طور کلی، راندمان کاری بیشتر با درآمد بالاتر ارتباط مستقیم دارد. به گفته محققان، افراد پس از تغییر رژیم غذایی، تمرکز و تاثیر بیشتری در کار و حرفه خود دارند.

خواندن را فراموش نکنید: 8 نفر از بهترین متخصصان تغذیه و رژیم غذایی (چاقی و لاغری) در ایران

3- افزایش طول عمر

رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه ها و همچنین فعالیت بدنی منظم باعث افزایش طول عمر و طول عمر افراد می شود. به گفته برخی از محققان، داشتن یک سبک زندگی سالم به زنان کمک می کند تا 70 سال گذشته باشد. از طرفی بین طول عمر و داشتن رژیم غذایی مدیترانه ای (با محدودیت کالری) ارتباط وجود دارد. رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی مقدار زیادی روغن زیتون، ماهی امگا 3 و میوه ها و سبزیجات است. بنابراین خوردن غذاهای سالم می تواند نقش مهمی در طول عمر شما داشته باشد. در اینجا رازهای طول عمر را نیز توضیح داده ایم.

4- نیازی به خرید مکمل نخواهید داشت

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند تمام مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند. با این حال، هیچ مانعی برای مصرف نوشیدنی های مولتی ویتامین برای بهره مندی از مزایای بیشتر وجود ندارد. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی سالم فواید زیادی دارد و مصرف مکمل ها در برخی موارد می تواند خطرناک باشد.

حتما بخوانید: 38 مورد از مغذی ترین و سالم ترین غذاها و نوشیدنی های جهان (طبق تحقیقات جدید)

5- ایمنی بدن را تقویت می کند

اگر می خواهید از شر سرماخوردگی و آنفولانزای مکرر خلاص شوید، بهتر است روی یک رژیم غذایی سالم تمرکز کنید. سالم و شاد نگه داشتن باکتری های بدن (با مصرف کربوهیدرات های پیچیده و پروبیوتیک ها) می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و احتمال ابتلا به عفونت ها را کاهش دهد. در اینجا 9 غذای برتر برای تقویت سیستم ایمنی را نیز توضیح داده ایم.

6- خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در ایران و مسئول 17.9 میلیون مرگ در سراسر جهان در سال است. خوشبختانه رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد افرادی که هر روز مقدار زیادی آجیل می‌خورند، 29 درصد کمتر از افرادی که آجیل مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند. همچنین بهترین و بدترین غذاها برای سلامت قلب اینجاست

7- برای زیبایی و سلامت مو و پوست لازم است

خوردن غذاهای سالم قطعا می تواند به شما کمک کند تا مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوست خود را به بهترین شکل ممکن تامین کنید و پوستی صاف و نرم داشته باشید. به علاوه، به شما کمک می کند تا از شر چین و چروک های مزاحم پوست خلاص شوید. از طرفی موهای شما برای سالم ماندن و براق ماندن به مقدار مناسبی از مواد مغذی مانند پروتئین نیاز دارند که با یک رژیم غذایی سالم تامین می شود.

8- رژیم غذایی سالم شما را قوی می کند

خوردن غذاهای غنی از پروتئین و همچنین غذاهای غنی از مواد مغذی نقش بسیار مهمی در تقویت استخوان های شما دارد. برای حفظ قدرت بدنی خود در دوران پیری از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

9- به شما انرژی بیشتری می دهد

بدون شک یک رژیم غذایی سالم می تواند کربوهیدرات ها و ویتامین B لازم را برای افزایش سطح انرژی بدن تامین کند. علاوه بر این، فراموش نکنید که روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید، زیرا این کار باعث می شود در طول روز هوشیار باشید و سالم بخورید.

10- دلایل دیگر

ایجاد احساس سرزندگی و سرزندگی

مرتبط:  چطور در صف خرید سهام بخریم

حفظ جوانی و زیبایی

کمک به سلامت استخوان

یک تمرین موثر و موفق انجام دهید

ارتقاء سلامت قلب و گردش خون

فعالیت مغز را افزایش دهید

خلق و خوی بهبود یافته

پیشگیری از دیابت

خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

بهبود هضم غذا و رفع مشکلات گوارشی

الگوی خوبی برای کودکان و نسل های آینده باشید

احساس سیری در طولانی مدت

عزت نفس و زندگی خوب را به دست آورید

با غذا روحیه خوبی پیدا کنید

دیگران را به خوردن سالم تر تشویق کنید

احساس قدرت کنید

بهبود کیفیت خواب

افزایش تمرکز

نیازهای بدن را بشناسید

مهارت های جدیدی کسب کنید

کنترل بیشتری بر احساسات و سلامت کلی بدن داشته باشید

رابطه جنسی بهتری داشته باشید

به طور کلی مبارزه با عادات بد غذایی بسیار دشوار است. اما هنگامی که یک سبک زندگی سالم مانند خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم را در پیش گرفتید، از این تصمیم پشیمان نخواهید شد.

مقاله مشابه: تغذیه سالم: فواید، روش های ساده و تمام نکات مهم

علاوه بر این، یک رژیم غذایی سالم سلامت روان و ظاهر شما را بهبود می بخشد، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد و انرژی بیشتری برای بدن فراهم می کند. به طور کلی، یک رژیم غذایی سالم سلامت مغز، بدن و روح شما را بهبود می بخشد. برای دیدن تاثیرات سبک زندگی سالم بر سلامت روح و جسم خود صبور باشید زیرا این روند کمی صبر می خواهد.

منابع: 1 و 2

با اپلیکیشن Fat Language، تنها با گوش دادن به ۵ دقیقه در روز، به هر زبانی مانند بلبل در ۸۰ روز صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

همه ما فقط توصیه های تغذیه سالم را می شنویم و سعی می کنیم از آنها پیروی کنیم، اما دلایل واقعی برای تغذیه سالم چیست؟

غذاهای کامل، از جمله میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، می توانند فواید زیادی برای بدن و ذهن شما داشته باشند.

همه ما می دانیم که داشتن یک رژیم غذایی سالم یکی از شرایط مهم سلامتی است. شما نیز ممکن است یکی از افرادی باشید که در طول زندگی خود رژیم های غذایی مختلفی را برای رسیدن به اهدافی مانند کاهش وزن دنبال کرده اند. این رژیم‌ها معمولاً خوردن غذاهای متنوع را ممنوع می‌کنند.

به یاد داشته باشید که هیچ چیز به اندازه سلامتی شما مهم نیست و بدانید که تغذیه سالم و پیروی از یک برنامه غذایی سالم و متعادل بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

در این مقاله از مجله آلامو در مورد اهمیت عادات غذایی و نقش آنها در سلامتی بیشتر توضیح می دهیم. لطفا تا آخر با ما باشید.

تغذیه سالم و عادات غذایی ناسالم: تفاوت بین این دو چیست؟

آلیشیا گالوین می‌گوید: «آنچه به مشتریانم توصیه می‌کنم این است که از یک رژیم غذایی کامل پیروی کنند، به این معنی که غذاها را تا حد امکان نزدیک به شکل اصلی خود می‌خورند. وقتی غذاها فرآوری یا تصفیه می شوند، بیشتر فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی آنها از بین می رود و اغلب با مواد نگهدارنده جایگزین می شود. »

رژیم غذایی گیاهی راهی است که باید انجام شود.

هلر می‌گوید: «مطالعات نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های گیاهی بیشتری مصرف می‌کنند، به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

به عنوان مثال، مطالعه ای که در آگوست 2019 در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داد افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند، 16 درصد کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند. این نتایج احتمالاً به این دلیل است که این رژیم‌ها حاوی فیبر و مواد مغذی مفید برای قلب مانند پتاسیم هستند و در عین حال مصرف چربی‌های اشباع و کلسترول را محدود می‌کنند.

تعریف رژیم غذایی مبتنی بر گیاه می تواند متفاوت باشد، اما می تواند شامل وگان (رژیم غذایی بدون محصولات حیوانی)، خام وگان (رژیم غذایی بدون محصولات حیوانی و مصرف غذاهای خام)، گیاهخواری (رژیم غذایی بدون گوشت) یا انعطاف پذیر (رژیم غذایی مشابه) باشد. ). به گیاهخواری).

نکته مهم: باید با غذا رابطه خوبی داشته باشید.

گالوین می گوید: “غذا دشمن شما نیست.”

به جای تمرکز بر آنچه که نباید بخورید، به این فکر کنید که چه چیزی می توانید به بشقاب خود اضافه کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

چرا باید یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنیم؟

گالوین می گوید: غذا یکی از مهم ترین ابزار برای زندگی طولانی و خوب است. در بخش بعدی به برخی از دلایل اهمیت داشتن تغذیه سالم می پردازیم:

یک رژیم غذایی سالم می تواند به پیشگیری از بیماری کمک کند

گالوین می‌گوید: «در ایالات متحده، علت اصلی مرگ، بیماری‌های مزمن ناشی از سبک زندگی ناسالم است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن و مصرف زیاد الکل از مهم ترین علل بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، سرطان و دیابت هستند.

انتخاب های غذایی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد

در اولویت دادن به تغذیه سالم، فقط سلامت جسمانی ما مهم نیست. تحقیقات نشان می دهد که انتخاب غذا بر سلامت روان نیز تأثیر می گذارد.

در مروری که در جولای 2016 در تحقیقات تغذیه بالینی منتشر شد، نویسندگان این مطالعه گزارش دادند که رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی با کاهش خطر اختلالات سلامت روان، از جمله اضطراب، افسردگی و اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) مرتبط است.

خوردن یک رژیم غذایی سالم نیز می تواند برای کاهش وزن موثر باشد

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، اضافه وزن یا چاقی با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مرتبط است. بر اساس تحقیقات انجام شده در کلینیک مایو، خوشبختانه پیروی از یک رژیم غذایی با کیفیت بالا که مقدار هر گروه غذایی را در نظر می گیرد نیز می تواند به شما در دستیابی به وزن سالم کمک کند.

مرتبط:  چرا آب من نمیاد نی نی سایت

چرا باید برای یک سبک زندگی سالم تلاش کنیم؟

به طور کلی، مزایای یک سبک زندگی سالم بسیار زیاد است. با گذشت زمان، زمانی که تصمیمات غذایی سالمی می گیرید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص، دیابت نوع 2، چاقی و حتی اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.

سامانتا هلر، کارشناس ارشد تغذیه در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک می‌گوید: «با پیروی از یک رژیم غذایی سالم، انرژی بیشتری خواهید داشت، احساسات بهتری خواهید داشت و حتی ممکن است هر روز روحیه بهتری داشته باشید.

البته این بستگی به طول و کیفیت زندگی شما دارد. مطالعه ای که در ژوئن 2017 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد که رژیم غذایی سالم خطر مرگ زودرس به هر دلیلی را تا 56 درصد کاهش می دهد.

محققان رژیم غذایی سالم را مصرف غلات کامل، سبزیجات، میوه ها، آجیل و ماهی تعریف کردند. از سوی دیگر، مصرف بیشتر گوشت قرمز یا فرآوری شده خطر مرگ زودرس را دو برابر می کند.

چگونه می توانیم عادات غذایی خود را بهبود بخشیم و تغییر دهیم؟

اگر هدف شما تغذیه سالم است، ایده تغییر عادات غذایی خود به یکباره می تواند بسیار زیاد باشد. در اینجا 5 نکته برای شروع فرآیند تغییر وجود دارد:

رژیم غذایی سالم جدید خود را برنامه ریزی کنید

به گفته هلر، اولین گام توسعه یک برنامه اقدام روشن است. به عنوان مثال، فردا صبح هنگام صبحانه، برنامه ریزی کنید که ساندویچ فست فود را حذف کنید و یک تکه نان تست با کره بادام زمینی را در خانه بخورید.

پول خود را برای ناهار پس انداز کنید

آوردن ناهار خود به مدرسه یا محل کار بیش از یک مزیت دارد. این یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه و استفاده از چیزهایی است که در خانه دارید، و احتمالاً مغذی تر از گزینه های بیرون از خانه است. هلر پیشنهاد می کند که یک راه آسان برای انجام این کار این است که باقیمانده شام ​​دیشب را جمع کنید و با خود به محل کار ببرید.

غذاهای ناسالم را از دید دور نگه دارید

کمد و یخچال خود را از هر گونه مواد غذایی ناسالم تمیز کنید و به فکر آوردن غذاهای سالم و باکیفیت به آشپزخانه خود باشید. به این ترتیب احتمال اینکه رژیم غذایی سالمی داشته باشید و غذاهای مضر بسیار کمتری خواهید داشت.

هلر می گوید، یک لیست خرید تهیه کنید تا بتوانید تمام سبزیجات، میوه ها و سایر گزینه های گیاهی مورد نیاز خود را برای سه روز آینده انتخاب کنید.

قدم های کوچک بردارید

گالوین می گوید اهداف کوچک و عملی را تعیین کنید. به عنوان مثال، شما قرار است در این هفته سه وعده اضافی سبزیجات بخورید. چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد؟ شاید در این هفته یک وعده سبزیجات اضافی به شام ​​سه شب اضافه کنید.

یک مجله برای نظارت بر رژیم غذایی خود ایجاد کنید

هلر می‌گوید یک مجله غذایی یکی از راه‌های سالم‌تر خوردن است. این در مورد ردیابی کالری یا کربوهیدرات نیست، اما نوشتن عادات غذایی خود به شما کمک می کند بهتر بفهمید چه می خورید.

پرداختن به این علت اصلی گام مهمی در جهت تغییر رفتار است. به عنوان مثال، شما از سر کار به خانه می آیید و در حالی که مشغول درست کردن شام هستید، چیپس را انتخاب می کنید و دیپ می کنید.

دفتر خاطرات غذایی شما می تواند به شما کمک کند بفهمید که این غذا را به این دلیل انتخاب کردید که امروز صبحانه را حذف کردید و صبحانه خوردید، یعنی وقتی به خانه رسیدید واقعا گرسنه بودید و نمی توانستید صبر کنید!

ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان

هلر می‌گوید: «بزرگترین تأثیری که می‌توانیم بر آنچه کودکان می‌خورند داشته باشیم، در خانه است.

این به این معنی است که آنها را در خرید مواد غذایی و تهیه غذاهای سالم شرکت دهید. با قرار دادن سیب و پرتقال در ظرفی روی پیشخوان آشپزخانه، غذای مناسب را در دسترس آنها قرار دهید.

وقتی از مدرسه به خانه می‌آیند و به طور قابل‌توجهی بداخلاق و گرسنه هستند، به آن‌ها غذاهای متنوع بدهید تا میان‌وعده بخورند و سعی کنید یک شام خانوادگی سالم درست کنید.

نکته آخر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر اساس مطالعه ای که در نوامبر 2018 در JAMA Network Open منتشر شد، خانواده هایی که با هم غذا می خورند، به طور کلی رژیم های غذایی سالم تری دارند، از جمله میوه ها و سبزیجات بیشتر.

غذاهای سالم برای خوردن هر روز کدامند؟

در اینجا برخی از غذاهای سالم وجود دارد که می توانید در وعده های غذایی و میان وعده های خود بگنجانید:

میوه هایی مانند انواع توت ها، موز، مرکبات، انبه، کیوی، سیب، طالبی

سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ، آروگولا. فلفل، هویج، سیب زمینی شیرین، قارچ

حبوبات مانند لوبیا، عدس، نخود خشک، هوموس

غلات کامل، برنج قهوه ای، نان سبوس دار، کینوآ، آمارانت، ارزن، بلغور

مغزها و دانه ها: بادام، پسته، بادام هندی، گردو، دانه چیا، تخم کتان، آفتابگردان، تخم کدو

چه رژیم هایی یک رژیم غذایی متعادل را ترویج می کنند؟

هلر می گوید پیروی از یک رژیم غذایی که یک رژیم غذایی متعادل را ترویج می کند، رویکردی پایدارتر از رژیمی است که قوانین و محدودیت های متعددی را اعمال می کند و احتمالاً کل گروه های غذایی را حذف می کند. اینها شامل رژیم مدیترانه ای، رژیم DASH، رژیم غذایی MIND (ترکیبی از DASH و مدیترانه ای است که بر روی غذاهایی تمرکز دارد که به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می کند)، و همچنین رژیم گیاهخواری (اگر ترجیح می دهید از گوشت اجتناب کنید).

مرتبط:  چرا باید موقع عمل ناشتا باشیم

و آخرین نکته در مورد اهمیت خوردن غذاهای سالم

پر کردن بشقاب خود با غذاهای گیاهی مانند سبزیجات، میوه ها، آجیل، دانه ها و غلات کامل به محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن، از جمله بیماری قلبی و دیابت کمک می کند. از پیروی از رژیم های مد روز، کوتاه و ناپایدار خودداری کنید.

هلر می گوید: «مأموریت بدن ما این است که ما را زنده نگه دارد. ما می توانیم با تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای سالم ماندن کمک کنیم. با این کار می توانید هر روز احساس خوبی داشته باشید. »

تحقیق مختصری در مورد تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب

همه چیز مختصر و مفید برای رژیم غذایی مناسب و سالم کودکان و نوجوانان و اصول صحیح و متعادل مصرف مواد غذایی است. با دانشمند همراه باشید.

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم به معنای استفاده از غذاهای مغذی با برنامه غذایی مناسب، پرهیز از پرخوری و یادگیری روش های صحیح غذا خوردن است، مانند افزودن میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار تازه و کاهش غذاهای حاوی چربی، نمک و شکر.

چرا داشتن یک رژیم غذایی سالم و سازگار مهم است؟

1- غذاهای سالم، مواد مغذی لازم برای بدن را تامین می کنند. این مواد علاوه بر تامین انرژی بدن، برای حفظ عملکرد صحیح مغز، قلب و ماهیچه ها بسیار مهم هستند.

2- رژیم غذایی سالم از بروز بیماری ها می کاهد.

به عنوان مثال:
A. مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد.

ب مصرف کمتر چربی اشباع شده (چربی جامد) خطر ابتلا به کلسترول بالا را کاهش می دهد.

ی. مصرف کافی کلسیم و ویتامین D از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

3- رژیم غذایی سالم به کنترل و بهبود علائم برخی بیماری های مهم کمک می کند. رعایت یک رژیم غذایی متعادل و سالم در کنترل دیابت و فشار خون بالا نقش دارد.

غذاهای سالم و مناسب کدامند؟

? غذاهایی مانند حبوبات (مانند لوبیا)، شیر و گوشت به رشد قد شما کمک می کنند (این نوع غذاها پروتئین نامیده می شوند).

? سایر غذاها مانند سیب زمینی، نان و برنج نیز انرژی مورد نیاز بدن را برای کار و بازی تامین می کنند (ما به این کربوهیدرات ها می گوییم).

? غذاهایی مانند کره و پنیر نیز به بدن انرژی می دهند (نام این گروه غذایی چربی است).

? مواد معدنی و ویتامین های موجود در میوه ها و سبزیجات تازه نیز برای بدن ما ضروری و مفید هستند.

? با خوردن مقدار مناسب از هر یک از این غذاها می توانید سالم و تناسب اندام بمانید.

اصول یک رژیم غذایی سالم و متعادل چیست؟

هنگام ایجاد یک رژیم غذایی سالم، سه نکته زیر را در نظر داشته باشید:

تعادل: یک رژیم غذایی متعادل (با استفاده از حداقل تعداد واحد مورد نیاز از هر گروه غذایی) تضمین می کند که مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنید.

تنوع: غذاهای متنوعی بخورید. هیچ غذایی به تنهایی مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نمی کند. از هر گروه غذایی انواع غذاها را انتخاب کنید.

اعتدال: اعتدال کلید موفقیت در همه چیز است. بنابراین با رعایت اعتدال در مصرف شیرینی ها، چربی ها و نمک ها می توانید از تمام غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

تغذیه خوب دانش آموزان

غذاهایی مانند شیر و بیسکویت، نان و خرما، نان و پنیر، کیک، بیسکویت، میوه یا آب میوه یا شربت خانگی، میوه های خشک مانند بادام، گردو، پسته، کشمش، برگ، توت خشک به عنوان میان وعده برای دانش آموزان بسیار مناسب است.

از آنجایی که کودکان و نوجوانان از رژیم غذایی و عادات غذایی خانواده خود پیروی می کنند، والدین باید از عادات غذایی و عادات غذایی ناسالم پرهیز کنند و تغذیه سالم را به فرزندان خود بیاموزند. برای این منظور بهتر است والدین اطلاعاتی در مورد دانش تغذیه به دست آورند و رژیم غذایی سالم و متعادل را به کودکان آموزش دهند.

روش های تغذیه مناسب باید هر چه زودتر به کودکان آموزش داده شود تا به رشد، سلامت و کسب انرژی مورد نیاز برای فعالیت ها و ورزش های علمی و هنری مورد علاقه خود کمک کند.

ارزیابی مواد غذایی

در واقع مهمترین نکته این است که مواد مغذی ضروری برای حیات ارگانیسم به نسبت متعادل و صحیح مصرف می شوند و در واقع تعادل لازم و کافی بین آنها وجود دارد. زیرا این تعادل در حقیقت یکی از ویژگی های اصلی و بارز همه موجودات زنده است.

اگر فردی فقط مواد سفیدی به نام پروتئین های گیاهی مصرف کند، احتمالاً برخی از آمینو اسیدهای مورد نیاز بدنش را ندارد و کمبود یا نبود این مواد به سرعت باعث تجزیه شدن بدن و اختلال در عملکردهای اساسی آن می شود. functions.sera بنابراین برای رسیدن این دسته از مواد و سایر مواد به بدن ما باید مواد موجود در مواد مختلف گیاهی و حیوانی را مصرف کنیم. چرب یا سفید بودن این مواد فرقی نمی کند.

نکته مهم دیگر این است که همه ما به خصوص در دوران نوجوانی و جوانی باید به مصرف روزانه کلسیم و فسفر خود توجه کنیم. زیرا آنها اساس ساختاری استخوان ها و دندان های ما را تشکیل می دهند. ویتامین D تا حد زیادی کلسیم و فسفر را در بدن متعادل می کند و تشکیل و رشد استخوان ها را به صورت طبیعی و طبیعی امکان پذیر می کند.

پیشنهادی: همه چیز درمورد کربوهیدرات ها

منابع: سیبیتا – تبیان – ویکی پدیا – رشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا