چطور باید فروشگاه پلی را درست کنیم
میتوانید برای دانلود و خرید موارد از برنامه فروشگاه Google Play، یک حساب Google به دستگاه خود اضافه کنید. با تکرار مراحل زیر می توانید چندین حساب Google را به دستگاه خود اضافه کنید.
نحوه اضافه کردن یک یا چند حساب Google به دستگاه
اگر ندارید، یک حساب Google ایجاد کنید.
برنامه «تنظیمات» دستگاه را باز کنید؛
روی Accounts Add Google Account ضربه بزنید؛
دستورالعمل ها را برای افزودن یک حساب دنبال کنید؛
مراحل را در صورت نیاز برای افزودن چندین حساب تکرار کنید.
نکته: برای جلوگیری از خریدهای تصادفی یا ناخواسته، محافظت با رمز عبور را در دستگاه خود فعال کنید.
مدیریت و استفاده از حساب کاربری در «فروشگاه Google Play»
عوض کردن حسابها
اگر بیش از یک حساب Google دارید، می توانید حساب دیگری را به دستگاه خود اضافه کنید و سپس انتخاب کنید که از کدام حساب استفاده کنید. این دستورالعملها برای برنامههای Google Play کار میکنند.
به حساب دیگری در برنامه Google Play دسترسی پیدا کنید
یک برنامه Google Play را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی عکس نمایه یا حروف اول خود ضربه بزنید؛
فلش رو به پایین را فشار دهید؛
یک حساب کاربری انتخاب کنید.
تغییر حساب در سایت گوگل پلی
به play.google.com بروید؛
در بالا سمت چپ، نماد نمایه خود را انتخاب کنید.
رفتن به حساب دیگری را انتخاب کنید؛
حساب دیگری را انتخاب کنید؛
اگر نمی توانید حساب دیگر را پیدا کنید، روی استفاده از یک حساب دیگر ضربه بزنید.
ایمن کردن حساب با گزینههای بازیابی
میتوانید با افزودن گزینههای بازیابی حساب (مانند آدرس ایمیل اضطراری یا شماره تلفن) از حساب Google و خریدهای Google Play خود محافظت کنید. این به ما کمک می کند در صورت فراموش کردن رمز عبور یا نیاز به کمک در مورد حساب خود، با شما تماس بگیریم.
مرکز راهنمای حسابهای Google تمام اطلاعاتی را که برای انجام زیر نیاز دارید در اختیار دارد:
عیب یابی مشکلات حساب و ورود به سیستم
اگر نمی توانید در دستگاه خود وارد فروشگاه Google Play شوید یا با حساب خود مشکل دیگری دارید، در مورد مشکلات حساب راهنمایی دریافت کنید.
میتوانید برنامههای Android و برنامه Play Store را بهصورت جداگانه، با هم یا خودکار بهروزرسانی کنید. به روز رسانی برنامه ها به آخرین نسخه به شما امکان دسترسی به ویژگی های جدید را می دهد و امنیت و پایداری برنامه را بهبود می بخشد.
مهم:
اگر Google تشخیص دهد که بهروزرسانی برنامه آسیبپذیریهای امنیتی حیاتی را برطرف میکند، ممکن است بهروزرسانیهای برنامه خاصی را انجام دهیم. ممکن است این بهروزرسانیها را بدون توجه به تنظیمات بهروزرسانی برنامه یا دستگاه شما انجام دهیم. برای اطلاعات بیشتر، شرایط خدمات Google Play را بخوانید.
اگر از Google Play در Chromebook استفاده میکنید، در اینجا با بهروزرسانیهای برنامه آشنا شوید.
نحوه به روز رسانی برنامه های اندروید
برنامه «Google Play Store» را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی نماد نمایه ضربه بزنید؛
روی Manage Apps & Device ضربه بزنید؛ برنامههایی که بهروزرسانی برای آنها در دسترس است با برچسب «بهروزرسانی موجود» علامتگذاری میشوند.
روی Update ضربه بزنید.
برنامه «Google Play Store» را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی نماد نمایه ضربه بزنید؛
روی تنظیمات درباره نسخه فروشگاه Play ضربه بزنید؛
پیامی دریافت خواهید کرد که نشان می دهد فروشگاه Play به روز است یا خیر. روی بررسی من ضربه بزنید؛
اگر نسخه به روز شده در دسترس باشد، به طور خودکار در عرض چند دقیقه دانلود و نصب می شود.
نحوه به روز رسانی خودکار همه برنامه های اندروید
برنامه «Google Play Store» را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی نماد نمایه ضربه بزنید؛
روی تنظیمات تنظیمات شبکه بهروزرسانی خودکار برنامهها ضربه بزنید؛
یک گزینه را انتخاب کنید:
از طریق هر شبکه برای به روز رسانی برنامه ها با استفاده از Wi-Fi یا داده تلفن همراه؛
فقط از طریق Wi-Fi برای به روز رسانی برنامه ها فقط در صورت اتصال به Wi-Fi.
توجه: اگر حسابی در دستگاه شما با خطای ورود مواجه شود، ممکن است برنامهها بهطور خودکار بهروزرسانی نشوند.
نحوه به روز رسانی خودکار برنامه های اندروید به صورت جداگانه
برنامه «Google Play Store» را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی نماد نمایه ضربه بزنید؛
روی Manage Apps & Device ضربه بزنید؛
روی Manage ضربه بزنید، سپس برنامهای را که میخواهید بهطور خودکار بهروزرسانی شود پیدا کنید.
روی برنامه ضربه بزنید تا صفحه «جزئیات» برنامه باز شود.
در صفحه جزئیات برنامه، روی More ضربه بزنید؛
فعال کردن به روز رسانی خودکار را فعال کنید.
هنگامی که نسخه به روز شده در دسترس باشد، برنامه به طور خودکار به روز می شود. برای خاموش کردن بهروزرسانی خودکار، فعال کردن بهروزرسانی خودکار را خاموش کنید.
نکته ها:
وقتی برخی از برنامه ها به روز می شوند، به مجوزهای جدید نیاز دارند. ممکن است اعلانی دریافت کنید که از شما می پرسد آیا می خواهید مجوزهای جدید را بپذیرید.
ممکن است لازم باشد دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید تا برنامه را به روز کنید.
برای پیدا کردن یک برنامه خاص، روی مدیریت برنامهها و دستگاهها ضربه بزنید.
اگر نسخه بهروزرسانیشده برنامه در دسترس باشد، دکمه «بهروزرسانی» در صفحه «جزئیات» برنامه ظاهر میشود.
اگر با این مشکلات روبرو هستید، مراحل زیر را امتحان کنید:
بهروزرسانیها و بارگیریهای برنامه متوقف شده و کامل نمیشوند.
نمیتوانید برنامهها یا بازیها را از فروشگاه Google Play دانلود یا نصب کنید.
شما نمی توانید کتاب یا محتوای دیگر را از Google Play دانلود کنید.
اگر اصلاً نمیتوانید برنامه Play Store را باز کنید، مراحل را دنبال کنید تا رفع شود که برنامه Play Store در تلفن شما باز نمیشود.
مراحل اولیه عیب یابی
مطمئن شوید که اتصال Wi-Fi یا داده تلفن همراه خوبی دارید
مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما قوی است.
بهترین گزینه اتصال به شبکه وای فای است.
اگر به Wi-Fi دسترسی ندارید، مطمئن شوید که اتصال داده تلفن همراه شما قوی است.
پس از بررسی اتصال اینترنت خود، دوباره دانلود کنید. برای راهنمایی بیشتر در مورد مشکلات اتصال، به عیبیابی مشکلات اتصال اینترنت در دستگاههای Android مراجعه کنید.
بررسی حافظه
فضای کم ذخیره سازی دستگاه می تواند از دانلود و نصب برنامه ها جلوگیری کند.
در موارد زیر، فضای ذخیره سازی دستگاه شما ممکن است رو به اتمام باشد:
دریافت اطلاعیه در مورد فضای ذخیره سازی.
باید کمتر از 1 گیگابایت فضا در دستگاه شما وجود داشته باشد.
برای نکاتی در مورد فضای ذخیرهسازی Android، به آزاد کردن فضا مراجعه کنید.
به روز رسانی سیستم اندروید را بررسی کنید
در رایانه لوحی یا تلفن Android خود، برنامه تنظیمات را باز کنید؛
روی Advanced System Update ضربه بزنید؛
وضعیت به روز رسانی شما نمایش داده خواهد شد.
دستورالعمل های روی صفحه را برای دانلود یا نصب به روز رسانی ها دنبال کنید.
نکته: اگر دستگاهتان از Android نسخه ۲.۲ یا پایینتر استفاده میکند، ممکن است Google Play درست کار نکند. برای دریافت راهنمایی با سازنده دستگاه تماس بگیرید.
مشکلات یک برنامه خاص را برطرف کنید
اگر در دانلود یک برنامه خاص مشکل دارید، این مراحل را امتحان کنید.
بررسی کنید که آیا برنامه برای دستگاه شما در دسترس است یا خیر
برنامه «Google Play Store» را باز کنید؛
برنامه ای را که می خواهید دانلود کنید پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
در صفحه برنامه، نشان داده می شود که آیا برنامه برای دستگاه شما در دسترس است یا خیر.
اگر برنامه در دسترس نباشد، نمی توانید آن را دانلود کنید.
برنامه را حذف و دوباره نصب کنید
برنامه «Google Play Store» را باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی نماد “نمایه” ضربه بزنید؛
روی مدیریت برنامهها و مدیریت دستگاه ضربه بزنید؛
روی برنامهای که میخواهید حذف کنید، روی Uninstall ضربه بزنید؛
برای نصب مجدد برنامه، روی Install یا Activate ضربه بزنید.
اگر هنوز نمی توانید برنامه را دانلود کنید، مراحل عیب یابی زیر را امتحان کنید.
سایر مراحل عیب یابی
اگر تمام مراحل بالا را امتحان کرده اید اما هنوز نمی توانید برنامه ها را دانلود کنید، مراحل زیر را امتحان کنید. پس از هر مرحله، دوباره یک برنامه را دانلود کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.
فروشگاه Play را ببندید و دوباره باز کنید
در دستگاه Android، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید، نگه دارید، سپس رها کنید.
برای بستن برنامه Play Store، آن را به سمت بالا بکشید.
برنامه Play Store را دوباره باز کنید.
به روز رسانی های Play Store را حذف و دوباره نصب کنید
مطمئن شوید که به یک اتصال Wi-Fi قابل اعتماد متصل هستید.
برنامه Play Store را در صفحه برنامه های دستگاه یا صفحه اصلی پیدا کنید.
برنامه Play Store را لمس کنید و نگه دارید؛
روی «اطلاعات برنامه» ضربه بزنید؛
در بالا، روی Uninstall More Updates ضربه بزنید؛
اگر از شما خواسته شد برنامه Play Store را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید، روی OK ضربه بزنید.
دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید
دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید؛
روی Shut Down یا Restart ضربه بزنید؛
در صورت لزوم، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه دوباره روشن شود.
کش و داده های سرویس های Google Play را پاک کنید
برنامه «تنظیمات» دستگاه را باز کنید؛
روی برنامهها و اعلانها اطلاعات برنامه یا مشاهده همه برنامهها ضربه بزنید.
روی خدمات Google Play ضربه بزنید؛
روی پاک کردن حافظه پنهان ضربه بزنید؛
روی پاک کردن فضای ذخیرهسازی پاک کردن همه دادهها تأیید ضربه بزنید
حساب Google خود را حذف و دوباره اضافه کنید
وقتی حساب خود را حذف می کنید، برخی از اطلاعات از دستگاه شما حذف می شود. قبل از انجام این مرحله، مطمئن شوید که از تمام اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.
با نحوه حذف و افزودن حساب آشنا شوید.
کش و داده های فروشگاه Play را پاک کنید
برنامه «تنظیمات» دستگاه را باز کنید؛
روی برنامهها و اعلانها اطلاعات برنامه یا مشاهده همه برنامهها ضربه بزنید.
روی فروشگاه Google Play ضربه بزنید؛
روی پاک کردن حافظه پنهان ضربه بزنید؛
روی پاک کردن فضای ذخیرهسازی پاک کردن همه دادهها تأیید ضربه بزنید
حافظه پنهان و داده های مدیریت دانلود را پاک کنید
برنامه «تنظیمات» دستگاه را باز کنید؛
روی برنامهها و اعلانها اطلاعات برنامه یا مشاهده همه برنامهها ضربه بزنید.
روی Download Manager ضربه بزنید؛
روی پاک کردن حافظه پنهان ضربه بزنید؛
روی پاک کردن فضای ذخیرهسازی پاک کردن همه دادهها تأیید ضربه بزنید
نکات بیشتری دریافت کنید
اگر همه مراحل بالا را امتحان کردید و همچنان با مشکل روبرو هستید، توصیه میکنیم با توسعهدهنده برنامه تماس بگیرید یا دستگاهتان را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.
منابع مرتبط
عیب یابی باز نشدن برنامه Play Store در تلفن
مشکلات خرید درون برنامه ای
این مقاله عالی بود! خیلی خوب و کامل توضیح داده که چطور میتونیم فروشگاه پلی خودمون رو بسازیم. من خیلی ازش خوشم اومد و حتما این روشها رو امتحان خواهم کرد. ممنون بابت این مقاله عالی!